Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, December 15, 2016

[BENTONG] PEMANCING HILANG DITEMUI SELAMAT


Pemancing hilang ditemui selamat


Seorang lelaki yang dilaporkan hilang ketika memancing petang kelmarin, ditemui semula di Hutan Simpan Kekal Sungai Kerau di sini, kira-kira jam 9.39 pagi, semalam.

Timbalan Komander Operasi Zon Timur, Mohd Arshad Abdullah berkata, Khairul Azmi Nadri, 34, ditemui dalam keadaan lemah dan tidak bermaya ketika berusaha untuk keluar dari hutan tersebut.

Menurutnya, kejadian itu berlaku kira-kira jam 3 petang kelmarin, apabila mangsa bersama dua lagi rakannya pergi memancing di kawasan hutan di Batu 19 Karak/Telemong.

“Dua kawan sedar mangsa hilang masa mereka nak balik dari memancing. Saya dimaklumkan, sebelum mangsa hilang, dia ada mengadu kata dia penat dan nak berehat. 

“Jadi dua rakan mangsa ni ambil keputusan buat laporan polis,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Karak, Suhairul Ibrahim berkata, seramai 24 anggota termasuk polis telah melancarkan operasi mencari mangsa.

Katanya, pihaknya turut menerima bantuan daripada seorang anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) dan 13 anggota Angkatan Pertahanan Awam (APM).

“Kami juga dibantu Khidmat Unit Anjing Pengesan K9 bagi memudahkan pencarian.

“Operasi ini ambil masa dua hari memandangkan semalam (kelmarin) kami tak dapat teruskan pencarian sebab keadaan terlalu gelap. Jadi, operasi ini diteruskan hari ini (semalam) dan kami berjaya tamatkannya pada jam 10.23 pagi,” katanya.

Tambahnya, mangsa telah dibawa ke klinik kesihatan untuk rawatan lanjut.

Sehubungan itu Suhairul berkata, pihaknya sudah mengambil keterangan mangsa sebelum menyerahkan kes itu kepada polis untuk siasatan lanjut.


0 comments:

share2