Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, October 24, 2016

ULAR SAWA 80 KILOGRAM DITANGKAP


Ular sawa 80 kilogram ditangkap


Gua Musang - Seekor ular sawa seberat 80 kilogram dengan panjang 15 kaki berjaya ditangkap di kawasan perumahan Tanah Putih, di sini oleh anggota bomba dan penguatkuasa Majlis Daerah Gua Musang (MDGM).

Menurut Tuan Lesim Tuan Sulaiman, ketika membersihkan kawasan perumahan tersebut, dia mendapati seekor ular sawa berada dalam semak berhampiran.

"Patutlah beberapa minggu lalu, ayam dan itik peliharaan saya selalu hilang tanpa dikesan. Saya sendiri pelik dan tidak tahu kewujudan ular sebesar ini.

"Rupa-rupanya ular sawa ini yang memakan binatang peliharaan. Nasib baik tiada kanak-kanak yang bermain dikawasan tersebut.

"Saya tidak pernah melihat ular sebesar ini dan ini adalah pengalaman pertama. Diharapkan, tiada lagi ular dan haiwan merbahaya di kawasan ini lagi," katanya.

Sementara itu, Ketua Bomba dan Penyelamat Gua Musang, Anuar Abas memberitahu, pihaknya menangkap ular tersebut dan akan dilepaskan ke kawasan yang jauh dari penempatan masyarakat.


0 comments:

share2