Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, January 30, 2017

PEGAWAI JABATAN PERIKANAN DITEMUI LEMAS


Pegawai Jabatan Perikanan ditemui lemas


Kuala Terengganu - Seorang pegawai di Jabatan Perikanan Terengganu ditemui lemas di Pantai Pandak, Chendering, di sini, lewat petang semalam.

Mangsa, Mohd Farid Abdullah, 45, yang berasal dari Sabah, ditemui anggota bomba dan orang awam jam 6.42 petang, pada jarak 300 meter dari pesisir pantai.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Idris Abdul Rafar berkata, mangsa sebelum itu dipercayai mandi berseorangan di pantai berkenaan kira-kira jam 10 pagi semalam.

"Seorang saksi berusia 30 tahun datang ke Balai Polis Chendering dan membuat laporan melihat seseorang terkapai-kapai di dalam laut.

"Sejurus menerima laporan, anggota polis telah meninjau ke lokasi dan menjumpai sebuah motosikal jenis Kawasaki Scrambler dan sepasang selipar kira-kira 50 meter dari pesisir pantai," katanya kepada media ketika ditemui di lokasi kejadian.

Jelasnya, hasil siasatan mendapati, mangsa meminjam motosikal itu dengan rakannya, sebelum ke pantai dipercayai untuk mandi.

Operasi mencari dan menyelamat dimulakan seawal 2 petang, melibatkan 30 anggota terdiri daripada polis, bomba, angkatan pertahanan awam dan Rela.

"Kawasan pencarian melibatkan jarak satu hingga dua kilometer dari tempat saksi melihat mangsa," katanya.

Difahamkan, mangsa sering mandi-manda di pantai berkenaan dan bercadang membawa isterinya mandi di pantai sama, semalam.

Keadaan ombak di pantai berkenaan masih kuat ekoran musim tengkujuh belum tamat.


0 comments:

share2