Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, January 31, 2017

[MENTAKAB] PENGANTIN TERKEJUT TETAMU DIRAJA HADIR KENDURINYA


Pengantin terkejut tetamu diraja hadir kendurinya


Pasangan pengantin baharu yang menjadi mangsa banjir dan terpaksa melangsungkan perkahwinan dalam suasana banjir terkejut apabila menerima kunjungan pasangan diraja.

Pasangan pengantin Ilham Mudin Ilham Halid, 23, dan Siti Sharina Adila Rikidin, 23, menerima kunjungan mengejut tetamu istimewa pasangan diraja Pemangku Raja Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah dan Tengku Puan Pahang Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah ketika melawat mangsa banjir di Kampung Batu Kapur, semalam.

Tetamu yang hadir juga turut tidak menyangka apabila kenderaan dinaiki pasangan diraja itu berhenti di pintu pagar rumah pengantin.

Pasangan diraja itu meluangkan masa hampir sejam bagi meraikan pasangan pengantin muda itu serta tetamu terdiri daripada penduduk kampung berhampiran.

Ilham Mudin berkata, kunjungan tersebut amat tidak disangka namun meluahkan rasa gembira apabila pasangan diraja itu hadir tanpa kawalan protokol.

Menurutnya, ia juga dianggap sebagai satu rezeki dan merupakan hadiah paling istimewa yang diterima pada hari berbahagia mereka.

"Siapa yang tidak gembira bila raja datang ke majlis perkahwinan kita dan rasa seperti bermimpi pula.

"Rakyat sangat mengalu-alukan kehadiran raja yang berjiwa rakyat dan sentiasa prihatin terhadap rakyat yang ditimpa musibah banjir.

"Kami sekeluarga juga mangsa banjir namun tetap meneruskan majlis perkahwinan yang secara kebetulan, air banjir surut hari ini...semua yang berlaku ada hikmahnya," katanya.

Tengku Abdullah ketika bertemu pasangan tersebut mengucapkan tahniah dan mendoakan agar mereka berbahagia hingga ke akhir hayat.


0 comments:

share2