Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, November 17, 2016

UTAMAKAN TANGGUNGJAWAB, ELAK RETORIK POLITIK


Adenan Satem


Kuching - Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di Sarawak dinasihati supaya mengenal pasti dan cuba menyelesaikan masalah rakyat, bukan mencanangkan retorik politik semata-mata.

Ketua Menteri, Tan Sri Adenan Satem menyampaikan nasihat itu kepada anggota Dewan Tertinggi BN Sarawak pada satu mesyuarat tertutup di sini hari ini, kata ketua setiausaha politik beliau, Abdullah Saidol, kepada pemberita.

Menurut Abdullah, Adenan juga menyeru wakil rakyat berkenaan supaya bersuara dengan lantang dan ikhlas dalam mengetengahkan isu yang dihadapi rakyat.

"Beliau juga menyebut secara khusus isu seperti kesukaran mendapatkan bekalan minyak masak dan sekolah di luar bandar yang berada dalam keadaan uzur.

"Beliau mahu mereka menunaikan janji yang dibuat pada masa pilihan raya, termasuk oleh para pemimpin BN dari Semenanjung yang datang membantu semasa berkempen," katanya.

Beliau berkata, Adenan yakin akan mendapat respons positif daripada kerajaan persekutuan berkaitan perbincangan mengenai penurunan kuasa pentadbiran kepada kerajaan negeri.

"Ketua menteri tidak mahu perkara itu dijadikan modal pilihan raya oleh pembangkang pada pilihan raya umum akan datang," katanya.


0 comments:

share2