Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, December 30, 2014

JENGKA : PENERBANGAN IKHSAN BAWA 2 JENAZAH


Penerbangan ihsan ATM membawa dua jenazah selamat tiba di padang Felda Jengka 3 ketika cuaca hujan.


Angkatan Tentera Malaysia (ATM) melakukan penerbangan ihsan membawa dua jenazah dari Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS) Temerloh ke Felda Jengka 3.

Ia berikutan laluan Temerloh-Bandar Tun Abdul Razak Jengka dekat jambatan Sungai Nerek ditutup kepada semua jenis kenderaan apabila dinaiki air setinggi satu meter.

Dua jenazah tersebut merupakan seorang penerokawati Felda Jengka 6, Rokiah Embong Atamat, 64, yang meninggal dunia di HoSHAS.

Manakala seorang lagi adalah anak peneroka Felda Jengka 3, Marina Awang Teh, 31, yang meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat kanser paru-paru, Sabtu lalu.

Zainuddin Awang Teh, 44, abang sulung kepada Marina berkata, jenazah adiknya dibawa dari HKL menaiki trak ATM sebelum terkandas di jambatan Sungai Nerek pada jam 7 petang.

Menurutnya, keadaan tersebut menyebabkan trak berkenaan berpatah balik ke HoSHAS sementara mencari cara lain untuk sampai ke Jengka 3.

“Pada mulanya keluarga merancang untuk menggunakan bot sebelum menyambut jenazah di seberang jambatan tersebut.

“Namum pada malam itu, saya dimaklumkan bahawa jenayah akan dihantar dengan helikopter atas pertolongan Adun Kuala Sentul, Datuk Shahaniza Shamsuddin yang menghubungi pihak ATM.

“Alhamdulillah, jenazah adik dan seorang lagi selamat tiba di Jengka 3 walaupun kelewatan kerana faktor cuaca,” katanya.




0 comments:

share2