Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, July 12, 2014

TERTANGKAP CURI DUIT MASJID

Pemuda terbabit ditangkap dan ditahan di balai polis untuk siasatan pihak berkuasa


TEMERLOH – Sekumpulan jemaah di Masjid Kampung Sanggang sempat mengintai tindakan seorang lelaki yang mencuri duit tabung masjid sebelum menangkap dan menyerahkan kepada polis malam kelmarin.

Kejadian berlaku kira-kira jam 12.30 malam kelmarin apabila sekumpulan jemaah melihat seorang lelaki menunggang motosikal memasuki kawasan masjid dalam keadaan mencurigakan.

Imam Masjid Kampung Sanggang Maazi Rahmat Maharam Abdullah berkata, sekumpulan jemaah terbabit kemudian bertindak mengintai tingkah laku pemuda berusia 26 tahun itu yang menggunakan dawai untuk melarikan duit tabung masjid itu.

“Apabila pemuda itu menyedari kehadiran jemaah, dia kemudian berpura-pura solat sedangkan ketika itu dia hanya memakai seluar pendek dan memakai kasut,” katanya.

Maazi Rahmat berkata, hasil siasatan penduduk kampung mendapati pemuda terbabit berasal dari sebuah kampung yang terletak kira-kira tiga kilometer dari Kampung Sanggang.

Menurutnya, pemuda terbabit mengaku mencuri kali pertama di masjid itu untuk tujuan mendapatkan wang untuk membayar hutang.

“Pemuda ini kemudian diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Anuar Othman mengesahkan tangkapan dibuat ke atas pemuda terbabit.



0 comments:

share2