Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, November 26, 2011

Mugabe Kata Nik Aziz Iblis Kerana PAS Sokong Gay ?


Presiden Zimbabwe, Robert Mugabe menggelar Perdana Menteri Britain, David Cameron sebagai 'syaitan' selepas bantuan dari Britain mungkin disekat ekoran negara Afrika itu tidak menghormati hak golongan gay.

Mugabe dalam ucapannya berkata, tindakan Cameron sangat teruk dan tidak ubah seperti syaitan kerana mahu negara lain menerima golongan gay jika ingin mendapatkan bantuan dari Britain.

"Ia merupakan tawaran yang bodoh dengan syarat-syarat yang tidak masuk akal," katanya ketika berucap di sebuah pekan perlombongan di Shurugwi, 300 kilometer di selatan Harare, kelmarin.

Pada sidang kemuncak Komanwel pada Oktober lalu, Cameron berkata, negara-negara yang menerima bantuan dari Britain perlu menghormati hak asasi manusia termasuk golongan gay.

Itu cerita luar negara. Mugabe gelarkan PM Britain sebagai iblis kerana PM Britain ini mahu gay diberi layanan baik. Tapi malangnya di Malaysia ni, seorang yang mengaku dirinya ulama mengatakan umat islam lain sebagai iblis syaitan kerana tak sokong parti politik dia (klik sini).

Nampaknya orang tua ni lebih sayangkan gay daripada umat islam yang saudara seagama dengannya.

0 comments:

share2