Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, January 24, 2019

DATANG ADA `SEBAB', MUNCUL HANYA MUSIM PILIHANRAYA ITU BUKA KEIKHLASAN, KEJUJURAN – RAMLI





Jelas terpancar wajah penuh kejujuran dan keikhlasan yang bersedia memberikan khidmat terbaik kepada rakyat apabila bertemu dengan calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands, Ramli Mohd Nor, 61.

Walaupun padat dengan jadual kempen, jelas kelihatan anak tempatan dari etnik Semai itu teruja apabila turun bertemu rakyat tanpa mengira ras, kaum, agama serta pelbagai latar belakang pendidikan mahupun kerjaya.




Ramli, bekas Penolong Pesuruhjaya Polis adalah calon yang amat tepat untuk mewakili masyarakat di Cameron Highlands, yang pastinya mampu membawa suara akar umbi berdasarkan pengalamannya yang luas berinteraksi dengan pelbagai pihak.

Dalam pertemuan santai UMNO-Online bersamanya di Pos Betau, beliau berkata amat faham apa kehendak masyarakat di situ.

“Kebanyakan dari mereka sanak saudara saya macam kawasan Betau ini sahaja, tak kurang tiga tok batin ada kaitan darah dengan saya.

“Yang lain-lain itu saya boleh berkomunikasi, saya boleh duduk makan dengan mereka tidak ada halangan, tidak ada ‘barrier’. Apa yang mereka cakap dan saya cakap datang dari hati bukan sebab saya datang berkempen, (tetapi) keikhlasan, kejujuran dan terus terang cakap.

“Macam orang lain, dia datang ada sebab. Saya datang saya balik kampung, saya faham seluruh (kehendak) mereka, faham keperluan mereka,” katanya.

Justeru Ramli yakin jika dipilih sebagai wakil rakyat di kawasan Parlimen Cameron Highlands, beliau mampu menyampaikan segala permasalahan dari akar umbi kepada pihak yang berkaitan.

Sebagai pesanan menjelang hari pengundian nanti, Ramli amat berharap pengundi-pengundi dapat hadir awal terutama bagi pusat-pusat pengundian yang akan tutup awal, supaya dapat menunaikan tanggungjawab sebagai seorang pemilih.


0 comments:

share2