Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, January 8, 2015

JERANTUT BANGGA JADI 'ANAK ANGKAT' KEMENTERIAN PERTAHANAN


Defence minister Datuk Seri Hishammuddin Husssein having lunch with flood victims at the relief centre at Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Pasir Salak on Dec 31, 2014. BERNAMA
DS Hishamuddin makan bersama sambil melayan 
mangsa banjir ketika melawat Jerantut.


Jerantut adalah antara daerah yang teruk dilanda banjir di negeri Pahang selain Temerloh dan Lipis. Beberapa kawasan terutama dipedalaman di ulu Tembeling masih terputus hubungan fizikal dan komunikasi.

Ada diantara kawasan-kawasan berkenaan dimana penduduknya turut kehilangan kediaman mereka yang dihanyutkan air ataupun diruntuhkan akibat arus deras sewaktu bencana banjir melanda.

Bagaimanapun, Jerantut amat bertuah apabila Kementerian Pertahanan menjadikan Jerantut sebagai daerah angkat dimana Angkatan Tentera Malaysia akan membantu bersama-sama membina semula kemudahan asas yang binasa bagi mempercepatkan semula pembangunan daerah Jerantut.

Minggu lalu, DS Hishamuddin mengadakan lawatannya untuk meninjau dan merancangkan apakan bantuan yang akan dapat diberikan oleh Kementerian Pertahanan bagi 'menghidupkan semula' Jerantut yang hampir 'mati' akibat banjir baru-baru ini.

Kita percaya bahwa hubungan akrab DS Hishamuddin dengan Jerantut dan Pahang am nya akan mampu memberikan sesuatu yang masyarakat Jerantut inginkan dalam suasana pasca banjir ini. Kelengkapan dan peralatan yang dimiliki oleh ATM mampu membina semula segala kemudahan asas Jerantut yang telah musnah dalam jangka masa singkat. 

Kita berbangga bila DS Hishamuddin selaku Menteri Pertahanan menjadikan Jerantut sebagai daerah angkat dalam program kerajaan membantu rakyat dalam memulihkan semula daerah yang dilanda banjir.


Jetfloat di Kg. Aur Gading


Jambatan di Air Putih

DS HIshamuddin bersama Sukarelawan 1 Mindef


0 comments:

share2