Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, September 17, 2017

[KUANTAN] 1,000 PENGGUNA DAPAT PELUANG ISI MINYAK PERCUMA


1,000 pengguna dapat peluang isi minyak percuma


Sebanyak 1,000 buah motosikal mendapat peluang mengisi petrol ke dalam kenderaan masing-masing menerusi program 'Jom Petrol Percuma' sempena sambutan Hari Malaysia di sini semalam.

Perkarangan stesen minyak Petronas di Sungai Soi di sini sesak apabila pengguna dari penduduk setempat dan sekitar Kuantan tidak melepaskan peluang tersebut.

Program anjuran Pemuda dan Puteri Umno Bahagian Kuantan itu bermula jam 3.30 petang dan dirasmikan oleh Timbalan Ketua Bahagian Umno Kuantan, Dato' Sri Abd Hamid Nazahar bersama Ketua Pemuda Pemuda Umno, Nara Nikman@Nordin.

Pemberian percuma itu diberikan kepada motosikal berkuasa 150cc ke bawah dan orang ramai tanpa mengira jantina menyerbu ke stesen terbabit.

Sementara itu Abd Hamid berkata, program itu menyasarkan golongan kurang berkemampuan seperti di pinggir bandar dan pemberian minyak itu dapat membantu mengurangkan beban masyarakat.



Menurutnya, program itu adalah cetusan idea Pemuda dan Puteri bahagian itu yang juga simbolik sebagai tanda penghargaan terhadap nikmat keamanan dan keharmonian yang dikecapi di negara ini.

"Pada mulanya kita bercadang untuk membuat program di pusat bandar namun selepas berbincang memilih tempat ini kerana ia lebih dekat yang berpendapatan sederhana atau rendah.

"Sambutan baik diterima dan kita merancang untuk menjalankan program sama di kawasan berlainan selepas ini," katanya kepada pemberita.

Dalam pada itu,selain pemberian petrol percuma,bahagian itu turut mengadakan pelbagai program turun padang sejak awal tahun ini.

Tegasnya,semua progran dijalankan adalah perancangan sepanjang tahun dan tidak bermusim ataupun mempunyai kaitan dengan pilihan raya umum (PRU) akan datang.


0 comments:

share2