Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, July 21, 2017

ADA SEBAB ANWAR JAGA TUN M


Tun M supports Anwar to become PM


Kota Bharu - Ketua Pembangkang, Datuk Sri Anwar Ibrahim dilihat semakin terdesak apabila sekali lagi mempertahankan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Setiausaha Pas Kelantan, Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata, jelas sekali tindakan Anwar kini membuat ‘u-turn’ mempunyai motif mahupun kepentingan untuk diri sendiri.

Anwar katanya semakin melupakan dosa-dosa yang dilakukan bekas perdana menteri itu.

“Ada sebab kenapa Anwar jadi begini. Dia fikir untuk diri dia. Sebab dia tahu betapa pengaruhnya Tun Mahathir biarpun bukan lagi perdana menteri. Jangan fikir Tun tidak ada pengaruh,” katanya semalam.

Beliau mengulas kenyataan Anwar yang memberi peringatan supaya kesediaannya untuk memberi fakta telus dalam Suruhanjaya Siasatan Diraja berkaitan kerugian besar Bank Negara sekitar tahun 1990-an tidak menjadi momokan politik termasuk menyerang Tun Mahathir.

Dalam perkembangan lain, mengulas pandangan PKR yang menganggap Pas angkuh apabila melancarkan jentera pilihan raya di Parlimen Permatang Pauh, Che Abdullah berkata, PKR tidak boleh menuding jari.

Adun Wakaf Baharu itu berkata, PKR perlu mengetahui sejarah sebelum mereka boleh bertapak di sana, yang mana dahulunya ia adalah kerusi tradisi Pas.

Lagipun katanya, sebagaimana kesediaan Pas untuk bergerak sendirian dan bertanding di semua kerusi pada PRU 14 nanti, sewajarnya jentera parti digerakkan di semua kawasan.

“Nak bertanding atau tidak ia perkara lain. Bila nak pilihan raya kita kena lancar jentera parti. Kita tidak pernah mencabar sesiapa, (tapi) bila banyak cabaran kita ambil sikit-sikit,” katanya.

Kelmarin, Naib Presiden PKR, Tian Chua meminta Pas menghentikan segala tindakan yang boleh mencabar kesabaran parti itu termasuk dalam soal melancarkan jentera di Parlimen Permatang Pauh.


0 comments:

share2