Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, April 20, 2017

MENYELAM CARI BARANG KES


Menyelam cari barang kes


Kuala Krai - Suspek kes bunuh di Kampung Mengkebang Jalan Batu Lada, Rabu lalu dibawa ke Sungai Kelantan di Kampung Batu Lada, untuk mencari barang kes, kira-kira jam 4.30 petang semalam.

Dipercayai bahan digunakan suspek dibuang di sungai berkenaan pada hari kejadian.

Suspek yang juga bekas tentera berusia 41 tahun itu dibawa dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Krai, kira-kira jam 4.15 petang.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Deputi Superintendan Zulkarnain Ismail Al Haj berkata, operasi bermula kira-kira jam 4.30 petang diketuai Pegawai Bomba Kanan II, Ab Razak Harun bersama seorang anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Krai.

"Lima anggota Unit Skuba dari Balai Bomba dan Penyelamat Machang dan Kota Bharu terlibat menyelam mencari barang berkaitan kes," katanya.

Beliau berkata, seramai 15 orang pegawai dan anggota polis turut berada di lokasi pencarian barang kes.

"Lokasi mencari barang kes terletak kira-kira satu kilometer dari rumah mangsa," katanya.

Rabu lalu, seorang wanita ditemui mati di rumahnya dalam keadaan berlumuran darah selepas dipercayai disamun di Kampung Mengkebang, Jalan Batu Lada. 

Mangsa, Rokiah Mamat, 61, ditemui anak keduanya, Che Hasmarizal Che Hasan dalam keadaan terlentang di dapur rumah mereka, sebaik pulang dari mengajar kira-kira jam 3.30 petang. 

Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


0 comments:

share2