Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, April 25, 2017

[KUANTAN] YUSRI TERAJU DPMM PAHANG


Yusri Yusof


Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Pahang kini diteraju oleh Yang Dipertua (YDP) Baharu iaitu Yusri Yusof selepas menang dalam pemilihan yang diadakan sempena Mesyuarat Agung Tahunan ke 42, semalam.

Yusri Yusof yang menjawat jawatan Naib Yang Dipertua DPMM Pahang sebelum ini mengalahkan YDP, Datuk Rahman Daud

Timbalan YDP pula disandang oleh Wan Alhamdulillah Wan Abd Rahman dan Naib YDP pula dipegang oleh Yusrizal Omar.

Yusri berkata, melalui kepimpinan baharu itu, beberapa penambahbaikan akan dilaksanakan agar pertubuhan itu dapat memperjuangkan kebajikan ahli-ahli.

Menurutnya, selain mengatur pelbagai program untuk manfaat ahli, DPMM Pahang juga akan menjalin hubungan baik dengan kerajaan negeri.

“Menerusi kerjasama erat dengan semua agensi kerajaan diharap dapat membantu ahli DPMM Pahang mendapat faedah pembiayaan dan peluang baharu untuk memasarkan produk masing-masing.

“Seterusnya dapat meletakkan DPMM sebagai organisasi yang disegani dan dihormati seperti tahun 90an dulu,” katanya kepada Sinar Harian.

Yusri berkata, penstrukturan semula kembali pentadbiran akan dilakukan supaya organisasi itu lebih mantap bersesuaian dengan kecanggihan teknologi dan zaman digital.

Jelasnya, dalam tempoh dua tahun ini, pihaknya akan melangsaikan hutang sedia ada selain mengurangkan hutang yang ditanggung DPMM ekoran beberapa kelemahan sebelum ini.

“Saya memohon agar kerajaan negeri melihat serta memberi peluang kepada kepimpinan baru untuk membangunkan kembali DPMM dan terbuka untuk menjalinkan sebarang kerjasama pada masa akan datang,” katanya.


0 comments:

share2