Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, April 30, 2016

KARNIVAL SUKAN UMNO NEGERI PAHANG BAKAL MELABUH TIRAINYA





Karnival Sukan UMNO Negeri Pahang bakal menutup tirainya pada hari esok dengan penyertaan dari 14 Parlimen dan 8 acara sukan telah dipertandingkan.

Acara Bowling telah berakhir pada siang tadi dan UMNO Bahagia Kuantan telah menjadi juara dengan pungutan mata yang dikumpul secara keseluruhan sejak semalam menyaksikan Kuantan mendominasi tangga teratas dengan jumlah mata sebanyak 2897.

Tempat kedua pula jatuh kepada pasukan UMNO Bahagian Indera Mahkota dengan jumlah kutipan mata sebanyak 2742. Manakala UMNO Bahagian Pekan pula menduduki tempat ketiga dengan jumlah mata sebanyak 2657.

Dalam acara Bola Sepak pula 4 pasukan telah layak ke separuh akhir iaitu pasukan Paya Besar, Temerloh, Kuantan dan Lipis.

Pasukan Paya Besar mara ke Separuh Akhir selepas menewaskan pasukan Jerantut dengan jaringan tipis 1-0 manakala aksi-aksi Suku Akhir yang lain pula adalah Indera Mahkota tewas kepada Temerloh 0-1, Rompin tewas kepada Kuantan 1-3 dan Lipis menang keatas Pekan 2-1.

Pada acara Sepak Takraw pula Pekan mara ke Separuh Akhir selepas menewaskan Lipis, Bera tewas kepada Maran, Bentong berjaya menewaskan Paya Besar dan Temerloh menang keatas Raub.

Dalam acara Ping-Pong yang baru bermula malam tadi menyaksikan Lipis menewaskan Cameron Highland 5-0, Kuantan Menewaskan Pekan 5-0 dan Indera Mahkota menewaskan Rompin 5-0, enam perlawanan masih lagi berlangsung.

Bagi acara Futsal pula akan bermula pada hari esok dan kesemua perlawanan akan berlangsung di Gelanggang Futsal Ferro Batu 6, jalan Kuantan Gambang.

Keputusan acara-acara lain di peringkat suku akhir pula adalah seperti berikut: 

Bola Tampar ( Lelaki )

Rompin Lwn Temerloh ( 2-1 )
Kuantan Lwn Bentong ( 0-2 )
Pekan Lwn Kuala Krau ( 2-0 )
Paya Besar Lwn Maran ( 2-0 )


Jadual Separuh Akhir yang akan berlangsung esok adalah:

Bola Sepak

Paya Besar Lwn Temerloh
Kuantan Lwn Lipis


Bola Tampar

wanita:
Kuantan Lwn Kuala Krau
Paya Besar Lwn Pekan


Lelaki:
Rompin Lwn Bentong
Pekan Lwn Maran


Sepak Takraw

Pekan Lwn Maran
Bentong Lwn Temerloh

0 comments:

share2