Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, August 30, 2015

LAPAN GRO WARGA THAILAND DITAHAN


Imigresen Malaysia


Melaka - Seramai lapan wanita warga Thailand dipercayai bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) ditahan dalam Op Ikrar di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya di sini awal pagi tadi.

Ketua Penguatkuasa Jabatan Imigresen Melaka Mohamad Lamsah Othman berkata mereka yang berusia 20 hingga 25 tahun itu ditahan kira-kira pukul 1 pagi tadi kerana disyaki melanggar syarat pas, permit dan pas sempadan.

"Semua wanita tersebut ditahan dalam keadaan berpakaian tidak sopan. Siasatan awal mendapati mereka masuk ke negara ini menggunakan pas lawatan sosial tetapi ketika serbuan, mereka sedang memberi layanan kepada pelanggan," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Pihaknya turut mengeluarkan saman saksi kepada seorang lelaki warga tempatan berusia lingkungan 40-an yang merupakan pengurus pusat hiburan tersebut untuk hadir bersama pemilik premis ke Pejabat Imigresen Melaka bagi membantu siasatan.

Mohamad Lamsah berkata serbuan kali ketiga itu dilakukan setelah risikan selama kira-kira seminggu. Dua serbuan sebelum ini tidak membuahkan apa-apa hasil.

Beliau berkata semua wanita yang ditahan dibawa ke Depoh Tahanan Imigresen Machap Umboo, Alor Gajah untuk siasatan lanjut.

0 comments:

share2