Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, August 29, 2015

[KUANTAN] MENGAKU SAKIT JIWA ELAK DIDAKWA


Mengaku sakit jiwa elak didakwa


“Saya mengalami masalah sakit jiwa, saya nak cari peguam, saya nak ikat jamin,” kata seorang lelaki yang mengaku tidak bersalah atas tuduhan memukul seorang wanita di halaman sebuah rumah di Taman Tas dekat sini.

Tertuduh, Teoh Ak Huat, 42, beberapa kali memberitahu mahkamah dia mahu mencari peguam dan memohon ikat jamin selepas pertuduhan dibacakan ke atasnya.

Peniaga stoking jalanan yang beralamat di Taman Tas itu dituduh melakukan serangan ke atas seorang peniaga warga emas dengan menggunakan sebatang kayu dan sebatang besi dengan niat melakukan kesalahan.

Jika sabit kesalahan, lelaki berkenaan berdepan dengan hukuman di bawah Seksyen 352 Kanun Keseksaan iaitu penjara sehingga tiga bulan atau denda sehingga RM1,000 atau kedua-duanya.

Tertuduh menghadapi dua pertuduhan iaitu menyerang pengadu dan melakukan pencerobohan jenayah dengan niat untuk melakukan kesalahan.

Majistret, Noor Aisah Mohamed memerintahkan pengadu membayar ikat jamin sebanyak RM2,000 untuk setiap pertuduhan dengan seorang penjamin.

0 comments:

share2