Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, December 18, 2014

MAYAT TERGANTUNG BELAKANG HOTEL


Anggota polis dan bomba membawa keluar mayat yang ditemui tergantung di sebatang pokok di belakang Hotel Seri Malaysia semalam.


Seremban – Mayat yang lengkap berpakaian ditemui orang awam dalam keadaan tergantung di sebatang pokok di belakang Hotel Seri Malaysia Seremban di Jalan Sungai Ujong dekat sini, semalam.

Difahamkan, mayat yang masih tidak diketahui identiti itu dipercayai mati beberapa hari dan tergantung dengan wayar elektrik di sebatang pokok setinggi 3.78 meter.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun berkata, pihaknya menerima panggilan daripada seorang lelaki yang menjumpai mayat tergantung di sebatang pokok di kawasan tersebut, kira-kira jam 3.37 petang.

“Keadaan mayat sudah membengkak dan berulat dipercayai sudah mati beberapa hari menyebabkan sukar untuk pengecaman dan pengesahan jantina.

“Tiada bukti lain diperoleh di tempat kejadian dan post mortem akan dilakukan esok (hari ini),” katanya.

Menurutnya, mayat tergantung dipercayai menggunakan kain sari yang membaluti badan mangsa.

“Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut bagaimanapun siasatan masih dijalankan bagi mengetahui punca sebenar kematian,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan II dari Balai Bomba dan Penyelamat Seremban, Mokhtar Mohamad berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira jam 4.01 petang.

“Seramai sembilan anggota bersama sebuah jentera dengan dibantu sebuah unit Anggota Penyelamat dan Paramedik (EMRS) telah dikejarkan ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba sepuluh minit kemudian, mayat mangsa masih lagi tergantung di atas sebatang pokok dan dalam keadaan berbau busuk.

“Kami perlu menunggu polis forensik tiba ke tempat kejadian sebelum menurunkan mayat berkenaan.

“Kerja-kerja menurunkan mangsa tamat pada jam 5.12 petang dan mayat berkenaan telah dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk dibedah siasat,” katanya.

0 comments:

share2