Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, November 27, 2014

PAU2014: WANITA KUMPUL SOKONGAN AKTA HASUTAN


Foto Sinar Harian oleh AFIQ RAZALI


Kuala Lumpur - Wanita Umno akan menggerakkan kempen mendapatkan sejuta tandatangan bagi menyokong untuk mengekalkan Akta Hasutan 1948.

Ketuanya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, kempen tersebut mendapat kerjasama penuh daripada beberapa NGO serta badan-badan profesional yang turut merasakan Akta Hasutan masih relevan dan tidak perlu dimansuhkan.

“Kempen ini dilakukan setelah mengambil kira senario politik yang keterlaluan pada hari ini apabila suara-suara aktivis politikus yang mirip dan obses dengan liberalisme. Suara-suara mereka inilah menyebabkan kerajaan mengumumkan hasrat berkemungkinan memansuhkan Akta Hasutan 1948 dan menggantikannya dengan Akta Keharmonian Nasional.

“Kami Wanita Umno tidak bersetuju sama sekali Akta Hasutan 1948 dihapuskan. Saya dan Exco telah membuat ketetapan dan telah disambut baik oleh puan-puan semua dan ahli-ahli wanita parti untuk memastikan usaha mengekalkan akta ini akan berjaya,” katanya dalam ucapan dasar Wanita, di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini, semalam.

Beliau berkata, kempen tersebut akan disertai golongan profesional dan bukan profesional yang terdiri daripada berbilang kaum.

0 comments:

share2