Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, February 11, 2014

PROVOKASI PAKATAN TAK MENJADI




Kuantan - "Ini duit rakyat!!! Rakyat yang bayar cukai!!!" Demikian kenyataan dan laungan yang diluahkan oleh salah seorang penyokong Pakatan ketika sedang beratur untuk menerima wang ehsan bantuan mangsa banjir disini tengahari tadi.

Tindakan sedemikian jelas dilihat sebagai salah satu bentuk provokasi dikala pihak Kerajaan cuba membantu untuk meringankan beban yang ditanggung oleh mangsa yang dilanda bencana Disember lalu.

Tidak cukup dengan menimbulkan kekeliruan dikalangan penerima sumbangan sebelum ini, malah ditambah pula dengan provokasi sedemikian ditengah - tengah khalayak ramai.

Turut kedengaran, kata - kata penyokong tersebut yang menyatakan bahawa bukan setakat Kerajaan BN sahaja yang akan bertindak sedemikian. Sebaliknya, mana - mana Kerajaan sekali pun akan mengambil tindakan yang sama.

"Walaupun Negara diperintah oleh komunis sekali pun, sudah tentu mereka akan mengambil tindakan macam ini," jelas penyokong tersebut dalam bahasa Inggeris.

Dalam majlis penyerahan bantuan mangsa banjir itu, turut hadir meninjau keadaan adalah Ahli Parlimen Kuantan dan ADUN Teruntum.

Manakala penyerahan bantuan tersebut telah disempurnakan oleh YB Datuk Haji Shafik Fauzan Bin Sharif selaku wakil Menteri Besar, YB Datuk Mohd Zaili Bin Besar (ADUN Panching), YB Datuk Khairuddin Mahmud (ADUN Pulau Manis), YB Datuk Mohd Shohaimi Bin Jusof (ADUN Lepar) dan Pegawai Daerah Kuantan.


2 comments:

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 2:41 AM

    Pakatan haramjadah memang puak bangang. Kalau dah tak boleh buat apa orang lain buat lebih potong kasi anjing makan.

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 12:29 PM

    ada orang cuba nak ambil kesempatan dan cuba mengelirukan org ramai bahwa PKR la yg bagi bantuan kepada mangsa banjir dengan mengatakan Rakyat bayar cukai..Itulah la punchline atau keyword diorg untuk kelirukan rakyat.

    Sepatutnya PKR buat majlis sendiri untuk bagi bantuan mangsa banjir bukan menumpang dekat majlis lain..Sian AP Kuantan..pipi tersorong sorong hidung plak cam ayam kena kepak...haahhahah

share2