Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, February 21, 2013

PENERIMA BR1M HAIWAN?



Menyamakan BR1M seperti memberi makan haiwan sangat melampau.. Bantuan itu disamakan dengan hampas kelapa dan padi.. Kalau macam itu ramai orang PAS yang menjadi haiwan sebab mereka juga mengambil BR1M..

"Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami" (Sumber: Utusan Malaysia)

Sepatutnya apa rezeki yang kita perolehi samaada besar atau kecil maka hendaklah kita bersyukur.. Bantuan yang diberikan oleh kerajaan adalah sepanjang masa. Anggaplah ianya sebagai hadiah dan penghargaan kerajaan serta tanda keperihatinan Perdana Menteri terhadap rakyat yang memerlukan bantuan.

Tindakan MB Kelantan sudah terdesak sangat agaknya sehingga mengeluarkan kenyataan yang merapu. Mungkin beliau risau kerana BR1M mendapat sambutan yang menggalakkan oleh rakyat. Sudah tentu rakyat yang menerimanya tersinggung kerana dianggap seperti haiwan termasuk ahli-ahli PAS sendiri. BR1M bukan makanan haiwan dan bukan gula-gula sebaliknya bukti janji ditepati dan transformasi yang dilaksanakan kerajaan. 

0 comments:

share2