Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, July 12, 2012

@SukanMsiaXVPhg : Keputusan Acara Memanah


KUANTAN - Hari ini telah berlansungnya acara sukan Memanah yang diadakan di Padang Utama Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan.

Beberapa pingat sudah pun berjaya dipungut bagi kategori - kategori tertentu. Diantaranya bagi acara 70m Recurve Wanita yang dimenangi oleh peserta dari Terengganu yang memungut mata sebanyak 309.

Manakala ditempat kedua pula menjadi milik Melaka dengan pungutan mata sebanyak 296 sementara Gangsa milik Johor juga dengan jumlah kutipan mata 296.

Bagi kategori 70m Compound Wanita juga turut dimenangi oleh oleh Terengganu dengan jumlah mata sebanyak 338. Pingat Perak juga turut menjadi milik peserta Terengganu dengan jumlah mata sebanyak 329. Gangsa menjadi milik Sarawak dengan kutipan mata sebanyak 320.

Dalam acara Lelaki pula menyaksikan Selangor membawa pulang pingat Emas apabila berjaya memungut 319 mata bagi acara 90m Compound Lelaki. Pingat Perak pula disandang oleh Pulau Pinang sementara Gangsa menjadi milik Sarawak.

Ketika ini, pertandingan masih lagi diteruskan digelanggang memanah dalam beberapa lagi kategori. Teruskan bersama kami untuk perkembangan selanjutnya.

0 comments:

share2