Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, September 27, 2011

UMNO Bagi Pangsapuri , PAS Bagi Lubang Kubur Tok Guru

Cadangan Hiasan
Kerajaan sedang membuat kajian untuk membina sebuah pangsapuri di kawasan tanah rancangan Felda Gugusan Mendi bagi memenuhi keperluan rumah generasi kedua Felda.

Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kerajaan sudah mengenal pasti tanah seluas lapan hektar untuk membina pangsapuri tersebut.

Bagaimanapun kata beliau, kerajaan sedang berunding dengan pengurusan Felda mengenai status tanah tersebut dan jika menjadi kenyataan, ia dapat menampung keperluan generasi kedua yang memerlukan rumah sendiri di daerah itu.

"Perumahan yang dibina untuk generasi kedua di Felda Triang 3 tidak mencukupi dan sebagai inisiatifnya kerajaan bercadang membina pangsapuri sebagai alternatif memandangkan kawasan tanah Felda amat terhad.

"Mengenai keputusan pemberian tanah pula adalah hak kerajaan negeri atau Felda. Dan tiada sesiapa pun boleh sewenang-wenangnya boleh memberi tawaran tanah kepada individu," kata beliau.

Beliau berkata demikian pada Majlis Ramah Mesra Aidilfitri 'Santai Bersama Keluarga' anjuran UMNO Bahagian Bera, di Dataran Kerayong, semalam.

Katanya, kerajaan dan Felda sudah mempunyai perancangan untuk generasi kedua Felda bukan sahaja berkaitan isu perumahan tetapi merangkumi pelbagai aspek termasuk peluang pekerjaan, kemahiran, pendidikan dan keusahawan.

Menurut beliau, generasi kedua perlu memberikan kepercayaan Felda serta kerajaan dan bukannya terpengaruh dengan janji-janji manis Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) untuk memberikan bulan dan bintang tetapi sebenarnya tidak mampu berbuat demikian.

"Anak tidak boleh mengeluarkan sebarang borang kerana mereka bukan pertubuhan yang dilantik Felda atau kerajaan untuk berbuat demikian.

"Jadi, apa sahaja yang datang daripada Anak mengenai permohonan tanah tersebut tidak seharusnya dipercayai walaupun itu merupakan impian mereka," kata beliau.

Menurutnya, tindakan persatuan yang berdaftar itu adalah untuk meraih sokongan dan memancing undi generasi kedua Felda supaya menyokong mereka dalam pilihan raya umum akan datang.

1 comments:

  • PemikirpolitikJerantut says:
    September 27, 2011 at 4:55 PM

    MOHON lINK WEH,
    http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

share2