Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, June 9, 2011

TUAN IBRAHIM MEROYAN, KALAH BERTANDING KOT???

NONE

Hai! Setinggi - tinggi ilmu agama yang dikatakan milik Pesuruhjaya PAS Pahang ni, masih lagi percaya dengan amalan bomoh - bomoh ni ke?

Dia pun percaya ke pada amalan karut marut macam ni? Cuba baca dulu kenyataan yang dikeluarkan oleh Tun Ibrahim ni:
"...bak kata tok bomoh, picit lada hitam pada jari kaki orang masuk hantu. Barangkali memang Umno ini dah lama kena rasuk… Cuma mungkin tak kena cara tiupnya saja..." - Tun Ibrahim Tuan Man.
Hah! Mana pulak dia tau yang UMNO sedang kena rasuk? Dia ada pergi jumpa bomoh ke? Adakah dia sedar dengan apa yang dia cakapkan ni sebenarnya?


Siapa pulak yang kata UMNO gentar dengan slogan Negara kebajikan yang dilaungkan PAS baru - baru ni? Tak de orang pun yang mempertikaikan perkara tu.

Yang menjadi pertikaian rakyat ialah, kenapa baru sekarang? Kenapa sekarang PAS nak memperjuangkan Negara Kebajikan? 

Dah lebih 57 kali Mukhtamar PAS diadakan, baru itu diorang nak memperjuangkan kebajikan untuk rakyat? Selama ni diorang buat apa?

Maknanya selama 56 tahun sebelum ini, PAS jelas tidak menjadikan kebajikan rakyat sebagai agenda utama mereka. Itu yang menjadi persoalannya.

Tambah menarik, PAS kata perjuangan mereka sebelum ini untuk memperjuangkan Negara Islam tidak termaktub dalam Al - Qur'an. Kata mereka Al - Qur'an menganjurkan Negara Kebajikan, bukan Negara Islam.

Maknanya, PAS selama ini tak ikut apa yang termaktub dalam Al - Qur'an sebab perjuangan mereka tidak termaktub didalamnya. Habis menda jadahnya yang diorang buat selama ini?

itu yang menjadi persoalan rakyat. Bukan orang takut diorang nak buat Negara Kebajikan. Rakyat sendiri pun sedar, PAS takkan mampu nak jaga kebajikan mereka.

Sedangkan dalam parti sendiri, ahli - ahli mereka pun terabai, inikan pulak nak buat kepada seluruh rakyat Malaysia. Tengok Kelantan cukup la.

Air kotor, tandas kotor, peluang pekerjaan tak de. Itu yang diorang kata nak wujudkan Negara Kebajikan? Mabuk ke apa Tuan Ibrahim ni? Ke dia sendiri yang dah kena rasuk? Rasuk dek hantu - hantu dari DAPigs dan PKR sampai tak sedar diri!!!

2 comments:

  • Anonymous says:
    June 9, 2011 at 5:28 PM

    Cakap-cakap orang munafik macam tu la. Pas parti putar belit berselindung disebalik lebai dan serban saja .
    Jangan ikut dan dengar cakap mereka kerana mereka golongan ujub dan riak .

  • Anonymous says:
    June 9, 2011 at 9:04 PM

    Setuju sangat dengan Anon di atas...

share2