Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, February 21, 2019

KERJASAMA UMNO-PAS BUAT PH PANAS PUNGGUNG







Penyatuan ummah membabitkan masyarakat Melayu dan Islam yang diterjemah melalui kerjasama UMNO-PAS dalam kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih dilihat menjadi ketakutan buat Pakatan Harapan (PH).

Ketua Pemuda UMNO Negeri Sembilan, Datuk Mohd Zaidy Abdul Kadir berkata, kebanyakan anak muda mulai bosan dengan corak pentadbiran kerajaan PH apabila terlalu banyak isu yang ditimbulkan khususnya membabitkan bangsa dan agama Islam.

“Ini adalah amaran kepada PH bahawa masyarakat Islam UMNO-PAS akan bersatu di bawah naungan ummah. Kami akan menterjemahkan penyatuan itu melalui kemenangan di PRK Semenyih.

“Ia akan berlarutan hingga ke PRK Rantau dan inilah penentu sebenar Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15),” katanya ditemui ketika bersama jentera memasang bendera Barisan Nasional (BN) di Batu Sesapan Minangkabau, Beranang, di sini, awal pagi, hari ini.

Mohd Zaidy berkata, seramai 200 Pemuda UMNO Negeri Sembilan bersiap sedia membantu jentera parti di Semenyih dan PRK Rantau yang dijadualkan berlangsung tidak lama lagi.

“Kita lihat bahawa penyatuan ini membuatkan ramai pimpinan PH panas punggung hingga terdesak mengatakan PAS tidak menyokong UMNO. Kami tahu itu sekadar serangan psikologi untuk memecahkan penyatuan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad,” katanya.

Menurutnya, bagi meraih sokongan simpati, Menteri Kewangan, Lim Guang Eng pula mengumumkan setiap anak muda akan menerima RM100 bantuan sara hidup sedangkan ketika pentadbiran BN, mereka menuduh Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai rasuah.

“Kita lihat mereka lebih teruk bahkan tindakan setiap pimpinan PH membuat rakyat tidak senang duduk.

“Manakan tidak, bantuan FELCRA tertangguh, dana masjid ditarik balik, isu PTPTN, harga minyak bukanlah RM1.50, tol tidak dihapuskan malah harga barangan lebih tinggi,” katanya lagi. 

**********

Jom ikuti aktiviti-aktiviti calon Barisan Nasional Pilihan Raya Kecil N.24 Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, Zakaria Hanafi di www.facebook.com/ZH4N24 dan www.instagram.com/zakariahanafi_n24/


0 comments:

share2