Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, February 15, 2019

ANAK PAHANG KINI BERTARAF DUNIA


Amira binti Abdullah



 
Wan Nur Syazana binti Wan Nor Zakaria


Muhammad Iqbal Ahmad Fadzli


- Pertama di Malaysia kedua dan kelima di dunia

Setinggi-tinggi tahniah kepada dua pelajar tajaan Yayasan Pahang (YP) dan seorang anak Pahang yang berjaya menakluki dunia apabila mencatatkan kejayaan cemerlang dalam peperiksaan Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) Disember 2018.

Amira binti Abdullah, pelajar lepasan Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP) berjaya mendapat tempat pertama di Malaysia dan kedua di dunia dalam subjek Audit and Assurance .

Manakala Wan Nur Syazana binti Wan Nor Zakaria juga mendapat tempat pertama di Malaysia dan kelima di dunia dalam subjek Financial Reporting peperiksaan berkenaan.

Kedua –dua pelajar ini mendapat biasiswa YP melalui Skim Pelajar Cemerlang (SPC YP) bagi program Peneraju Professional Akauntan Muda (CAT-ACCA) dengan kerjasama Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera (YPBP) dan IPAC Education bagi mengikuti pengajian di Intec Education College, Shah Alam.

Sementara itu, Muhammad Iqbal Ahmad Fadzli sekali lagi menduduki tempat pertama di Malaysia dan kelima di dunia dalam subjek Advance Financial Management peperiksaan yang sama. Beliau adalah penerima biasiswa YPBP yang kini melanjutkan pengajian ACCA di Sunway College. Ini adalah kali kedua Iqbalmencipta nama di peringkat dunia. kali pertama pada Mac 2018 apabila berjaya menduduki tempat pertama di Malaysia dan kelima di dunia dalam peperiksaan kertas Finance Reporting dalam peperiksaan tersebut.

Amira dan Muhammad Iqbal adalah lulusan Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP) yang merupakan penghafaz 30 juzuk Al-Quran.

Tahniah sekali lagi... sesungguhnya anda kebanggaan kami!


0 comments:

share2