Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, October 9, 2017

[JENGKA] PENDUDUK HARGAI TINDAKAN PANTAS PBT, PAGAWAI DAERAH


Penduduk hargai tindakan pantas PBT, pegawai daerah


Penduduk Rantau Perintis Bandar Pusat Jengka di sini menghargai tindakan pantas diambil Majlis Daerah Maran dan Pegawai Daerah, Datuk Syed Ahmad Fuad Syed Taha bagi menangani kes kecurian besi penutup longkang di kawasan itu.

Pengerusi Majlis Belia Daerah Maran, Zafril Nasir berkata, seramai lima belas penduduk terkejut mendapati besi penutup longkang di hadapan pagar rumah mereka hilang dipercayai dicuri kira-kira jam 6.30 pagi, 5 Oktober lalu.

Menurutnya, beliau yang ketika itu ingin keluar rumah menyedari terdapat lubang besar di hadapan pintu pagar dan sebaik diteliti, penutup besinya sudah hilang.

"Saya ke balai polis membuat laporan dan mengetahui 14 penduduk lagi mengalami masalah sama membabitkan 15 besi penutup longkang.

“Pihak polis berkata akan meningkatkan rondaan dan pemantauan di kawasan perumahan manakala aduan ke pihak Majlis Daerah Maran telah mendapat respons segera.

"Pihak Majlis Daerah juga berjanji akan menggantikan semula besi penutup yang hilang dengan menggunakan besi yang dikunci dengan simen," katanya.

Beliau berkata, maklum balas pantas daripada Majlis Daerah Maran berhubung isu ini amat melegakan penduduk memandangkan keadaan lubang yang terletak betul-betul di hadapan rumah penduduk, boleh mendatangkan bahaya.

"Saya mohon jika penduduk berkemampuan untuk memasang CCTV bagi tujuan keselamatan terutama premis seperti taska dan lain-lain," katanya.

Sementara itu Syed Ahmad Fuad berkata, penggantian penutup besi itu akan disegerakan untuk keselamatan penduduk.

"Saya ucap terima kasih atas makluman segera. Mohon kerjasama semua pihak untuk bersama-sama mengawasi dan melaporkan tindakan tidak bertanggungjawab ini yang boleh membahayakan keselamatan orang ramai," katanya.


0 comments:

share2