Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, September 20, 2017

VIDEO HANTU SEBENAR ATAU REKAAN?





ASAL ada video tentang hantu, laju saja jadi viral kat laman sosial. Generasi zaman sekarang ni mudah sangat untuk mempercayai perkara yang macam ni.

Sejak semalam lagi telah tular satu klip video memaparkan seorang lelaki dan rakan wanitanya sedang memberhentikan kenderaan mereka untuk membantu seorang ‘wanita’ yang sedang duduk bertinggung di tepi jalan.

Mula-mula tu tak nampak apa yang seramnya, tapi apabila sampai satu part yang mana ‘wanita’ yang sedang bertinggung itu tiba-tiba hilang!

Apa lagi, lari lintang pukang lah lelaki tu. Tulah, tadi berani sangat konon nak jadi hero kononnya!

Bukan main kelam-kabut dibuatnya, tak cukup tanah nak berlari. Yang menjengkelkan sikit tu bila wanita yang merakam kejadian ni menjerit-jerit sampai sakit telinga!

Dalam kelam kabut tu, tiba-tiba ‘wanita’ tadi memunculkan diri di cermin depan kenderaan yang dinaiki mereka. Menjerit lah apa lagi yang mampu nak buat kan!

Memang klip video ni nampak macam real… Tapi hakikatnya hanya lakonan semata-mata.

Kalau anda perhatikan, bilangan viewer yang menonton live di Facebook itu tak bergerak. Ruangan komen pun macam tak ada sambutan.

Yang lagi pelik apabila wanita tersebut sempat pula nak buat live di Facebook. Macam tau-tau je ada ‘hantu’ nak muncul kan.

Lepas dah diselidik dan digodek apa yang patut, kami dah tahu cerita sebenar di sebalik ‘hantu’ yang muncul secara tiba-tiba ini.

Video asalnya telah dimuat naik oleh seorang pengguna Facebook yang merupakan warganegara Laos dan juga ahli krew kumpulan tersebut. Bikin seram je lah korang ni kan!

Mereka sebenarnya sedang manjalankan pengambaran filem pendek, tapi atas tujuan apa tu kami tak berapa pasti. Ye lah, pakai Google Translate pun masih tak boleh nak faham apa yang mereka cakapkan.

Walaupun ia hanya lakonan, tapi ada juga percaya 100% dengan video ni. Netizen ni kelakar tau, cepat je percaya kalau bab hantu ni.

Tambah lagi kelakar bila akaun Facebook yang dikenali sebagai Pu’pay Lazabout telah memuat naik gambar ‘hantu’ tersebut sedang lepak di atas kereta sambil tersenyum.



Eh… Pandai pula dia ya siap senyum lagi tu. Mereka sendiri tak sangka yang video mereka ini telah tular di laman sosial. Biasalah, semua benda sekarang ni senang je nak viral kan.

Apa pun, pada nada semua, jangam mudah terperdaya kalau ada video yang berkaitan hantu dan seangkatan dengannya ni.

Bukan apa, takut anda terlampau obses dengan entiti ni. Takut nanti lain pula jadinya… Jaga-jaga, ada yang memerhati.



0 comments:

share2