Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, September 12, 2017

TUANKU ABDUL HALIM RAJA PEMERINTAH DISANJUNG TINGGI - PM


Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah


Kuala Lumpur - Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Razak merafak sembah takziah kepada kerabat diraja Negeri Kedah berikutan kemangkatan Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Anak Bukit semalam.




Video oleh ZULKEFLI HAMZAH dari Washington, AS


Najib berkata, Almarhum Tuanku merupakan seorang Raja Pemerintah yang disanjung tinggi sepanjang tempoh menyandang jawatan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bagi dua penggal.

Menurut Najib Almarhum Tuanku sebagai Pemerintah negeri Kedah seorang yang peramah, mesra, berhemah tinggi dan amat disayangi rakyat.

"Innalillahiwainnailaihirojiun. Saya berasa sedih dan dukacita menerima berita kemangkatan Tuanku Sultan Kedah sebentar tadi(semalam). Almarhum Tuanku dan saya mempunyai hubungan yang akrab sama ada atas kapasiti rasmi atau peribadi selama ini.

"Patik secara peribadi dan bagi pihak Kerajaan Persekutuan dengan penuh kesedihan merafak sembah takziah kepada kerabat diraja Negeri Kedah. Semoga roh Almarhum dirahmati Allah SWT dan ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman. Al-Fatihah," kata Najib.

Tuanku Abdul Halim mangkat di Istana Anak Bukit kira-kira pukul 2.30 petang semalam.


0 comments:

share2