Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, August 18, 2017

GAGAL TAKBIR ARMADA, EXCO DESAK SYED SADDIQ LEPAS JAWATAN




Kuala Lumpur - Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Syed Saddiq Abdul Rahman didesak untuk melepaskan jawatannya serta merta ekoran gagal mentadbir organisasi, tidak profesional serta bersikap kebudak - budakan.

Menurut Exco Armada PPBM, Mohamad Taufik Abas, sikap tidak bertanggungjawab Syed Saddiq semakin terserlah apabila bukan sahaja gagal memastikan kelancaran program Nothing To Hide 2.0 malah memecat beliau melalui catatan di sosial media.

"Tindakan Syed Saddiq yang membuat kecoh di media sosial, kononnya memecat saya adalah sangat tidak profesional. Ini jawatan Exco, bukannya Ketua Kampung.

“PPBM masih lagi baru, belum lagi pegang sebarang kawasan, tetapi sudah sesuka hati memecat orang memalui Twitter,” ujarnya dalam satu sidang media di ibu negara, di sini hari ini.

Beliau yang mendakwa hanya mengetahui berita pemecatan dirinya melalui laman Twitter milik Syed Saddiq berkata, sehingga kini beliau masih belum menerima sebarang surat rasmi dari PPBM berkenaan perkara tersebut.

Tambah Mohamad Taufik, beliau yang sepatutnya dihadapkan ke Lembaga Disiplin parti hanya menunggu untuk dikenakan tindakan tersebut kerana menurutnya jawatankuasa Lembaga Disiplin parti masih belum diwujudkan.

“Saya masih lagi Exco sebab saya belum terima surat rasmi dari mana –mana pihak. Kononnya sebelum ini saya akan dihadapkan ke Lembaga Disiplin kerana tindakan saya, tetapi sehingga sekarang masih belum dipanggil.

“Lembaga Disiplin pula baru henda ditubuhkan. Macam mana?,” soal beliau lagi.

Dalam pada itu, beliau turut mempertahankan pendiriannya bahawa beliau akan terus bersama – sama PPBM untuk memperjuangkan suara akar umbi selagi belum dipecat dari jawatan secara rasmi.

Mohamad Taufik juga mendakwa beliau tidak pernah dipanggil oleh mana – mana kepimpinan PPBM bagi memberi penjelasan dan menyifatkan tindakan tersebut sebagai penakut dan tidak profesional.


0 comments:

share2