Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, July 9, 2017

PELAJAR TAHFIZ CEDERA RINDU KEMBALI BELAJAR


Pelajar tahfiz cedera rindu kembali belajar


Kuala Krai - Pelajar Maahad Tahfiz Al Hashimi yang cedera dalam kemalangan di KM55 Jalan Kuala Krai,Kota Bharu,7 Ramadan lalu rindu kembali belajar di tahfiz berkenaan.

Muhammad Nur Haikal Pauzi,14,kini terpaksa berehat di rumahnya di Wakaf Bharu kerana sukar untuk berulang-alik antara kelas dengan asrama memandangkan dia masih berkerusi roda.

Kakaknya ,Ashadatul Shazana, 25, berkata, Muhammad Nur Haikal akan kembali menyambung pengajiannya setelah dia mampu berdikari.

"Sekarang agak sukar untuk dia berulang-alik dari kelas ke asrama kerana asrama terletak atas bukit,selepas ini jika dia mampu menggunakan tongkak,mungkin dia dapat belajar semula.

"Kini keadaannya makin stabil,"katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui pada Majlis Sambutan Hari Raya Maahad Tahfiz Al Hashimi, semalam.

Ashadatul Shazana berkata,adiknya patah tangan kiri,patah paha kanan serta retak tulang belakang dalam kemalangan yang turut meragut nyawa tujuh rakannya.

Menurutnya, Selasa ini remaja itu mempunyai temujanji dengan doktor untuk melihat status terkini kesihatannya.

"Pada temujanji nanti doktor akan melihat keadaan tangan dan kaki adik,"katanya.

Remaja ini yang kelihatan gembira bertemu rakan-rakannya bagaimanapun seakan masih trauma dan baharu seminggu bercakap dengan ahli keluarga sejak kejadian,sebulan lalu.

Pada 7 Ramadan lalu, remaja ini cedera parah dan dirawat di Hospital Machang,pada hari sama dia dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II,Kota Bharu untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Setelah 10 hari dirawat di hospital berkenaan,Muhmmad Nur Haikal dibenarkan pulang dan dapat menyambut Aidilfitri bersama keluarganya.

Kemalangan 7 Ramadan itu meragut tujuh nyawa rakannya,iaitu Mohamad Hafiz Aimullah Mustafa,18,Muhamad Rahman Rozali,17,Nik Shah Jehan Nik Azmi, 16,dan Nik Ahmad Daniel Nik Ahmad Rithaudeen,14, Ahmad Farhan Zulkifli ,14,dan Mohd Hakimi Mohd Dahlan,17.


0 comments:

share2