Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, June 30, 2017

KUIH RAYA PUN KENA 'KEBAS'


Kuih raya pun kena 'kebas'


Bukit Tengah - Kuih raya pun nak dikebas, itu antara tindakan nekad seorang penjenayah apabila mengebas beberapa balang berisi kuih raya dalam kejadian pecah rumah di sebuah rumah di Apartment Permata Bandar Perda kelmarin.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata, kejadian tersebut disedari mangsa apabila pulang ke rumahnya setelah berhari raya di kampung.

"Mangsa yang pulang ke rumah mendapati pintu rumahnya telah diumpil, serta tombol serta tingkap rumahnya terbuka, mangsa kemudiannya masuk ke dalam rumah dah mendapati bilik dalam keadaan berselerak di samping beberapa barangan telah hilang.

"Antara kerugian yang dialami mangsa termasuklah tiga bentuk cincin emas, radio, televisyen, pakaian anak dan isteri mangsa, tabung berisi siling, sejadah serta beberapa lagi barangan yang lain," katanya.

Katanya, mangsa kemudiannya bertindak melaporkan kejadian tersebut kepada polis.

"Bertindak atas makluman kejadian, pihak polis kemudiannya menjalankan tindakan bagi memburu suspek, dan hasilnya seorang lelaki yang turut tinggal di kawasan perumahan yang sama ditahan pihak polis.

"Suspek yang berusia lingkungan 30an itu ditahan di rumahnya di Apartment Permata, Bandar Perda dan kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah untuk siasatan lanjut," katanya.

Katanya, kes disiasat dibawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan.

"Turut ditemui di rumah suspek adalah barangan yang dipercayai hasil daripada jenayah yang dilakukan suspek," katanya.


0 comments:

share2