Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, May 27, 2017

KENYATAAN RAFIZI GELIKAN HATI

Rafizi Ramli



KUALA LUMPUR - Ketua Penerangan Pemuda Pas Selangor, Mohamed Sukri Omar mengakui berasa geli hati dengan kenyataan Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli yang mendakwa pimpinan Pas menerima wang rakyat daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurutnya, sekiranya Rafizi boleh membaca, ahli parlimen PKR itu sudah tentu faham yang Pas konsisten dan komited menentang kezaliman BN melalui siri-siri kenyataan rasmi pimpinan parti.

"Malah di dalam perbahasan Ucaptama Ketua Pemuda Pas pagi tadi menunjukkan komitmen kami sekiranya ada pimpinan Pas menerima duit BN, kami sendiri akan "menendang" keluar dari barisan kepimpinan Pas.

"Dengan syarat buktinya jelas, bukan fitnah tanpa asas seperti yang dilakukan Rafizi . Ini asas kami parti yang memperjuangkan Islam. Ia telah dijawab Setiausaha Agung Pas bahawa.

"Nasharudin Mat Isa tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan Pas," katanya dalam satu kenyataan balas, semalam.

Terdahulu, Sinar Harian melaporkan Rafizi menerusi sidang media di Ibu Pejabat Invoke, menjelaskan pendedahan itu dibuat setelah seminggu beliau mendakwa ada wang dari akaun peribadi Najib mengalir kepada tokoh yang rapat dengan pimpinan Pas.


Sementara itu, tambah Mohamed Sukri lagi, membaca kenyataan Rafizi juga sudah cukup membuatkan beliau geli hati.

"Kenyataan lucu Rafizi boleh dilihat apabila Ketua AMK Ampang, Datuk Adam Rosly dari PKR ditahan SPRM.

"Di mana ketelusan Rafizi jika benar melawan segala bentuk penyelewengan? Tetapi sebaliknya yang berlaku adalah kenyataan Rafizi mendakwa Adam adalah bekas ahli Pas.

[ARTIKEL BERKAITAN: Adam Rosly dulu ahli Pas: Rafizi]


"Pas komited dan konsisten berkata benar di hadapan pemerintah walau ada di kalangan kami pernah yang dibunuh, ditembak, dipenjara tetapi bukan dengan cara dan budaya kami menabur fitnah tanpa asas serta merangka strategi bagi menghalalkan matlamat politik kotor," katanya lagi.




0 comments:

share2