Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, May 2, 2017

GRABCAR DI BANDAR


GrabCar di bandar


GrabCar perkhidmatan e-hailing yang semakin dikenali di negara ini, menyasarkan peningkatan dua kali ganda tahun ini.

Ketua Negara Grab Malaysia, Sean Goh berkata, setakat ini Grab berada di lima bandar sejak diperkenalkan di Malaysia.

“Kami sasar jumlah itu bertambah dua kali ganda tahun ini.

“Malaysia antara negara paling kukuh di antara negara-negara yang mempunyai perkhidmatan GrabCar ini, justeru kami percaya ia terus berkembang di negara ini,” katanya pada majlis pengenalan Grab Reward di Subang, baru-baru ini.

Mengulas ganjaran itu, Goh berkata, sebagai tanda menghargai penumpang, Grab mewujudkan satu lagi peluang kepada penumpang.

“Ia program ganjaran pertama pernah dilakukan kepada penumpang e-hailing sebagai tanda menghargai mereka kerana mempercayai perkhidmatan Grab.

“Semakin banyak pengguna guna Grab, maka semakin banyak mata terkumpul, penumpang berpeluang menebusnya,” katanya.

Jelasnya, Grab ada 20 rakan kerjasama program GrabReward dengan peringkat mata terkumpul.

“Kami sediakan peringkat silver, gold dan platinum berdasarkan mata terkumpul oleh penumpang yang boleh disemak pada bahagian ganjaran di aplikasi Grab.

“Antara tempat boleh tebus mata ialah di Tesco, Happy Fresh, myBurgerLab, Forever 21, Flower Chimp, Zalora dan dahmakan,” katanya.

Goh berkata, mata ganjaran diberikan berdasarkan cara pembayaran penumpang sama ada secara kad kredit atau tunai.

“Untuk RM1 bersamaan 10 mata bagi pengguna kad kredit. Pengguna tunai, mata lebih sedikit RM1 iaitu bersamaan lima mata,” katanya.


0 comments:

share2