Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, February 16, 2017

[MARAN] MB PAHANG BERI BANTUAN KEPADA PENGHUNI ASRAMA TERBAKAR

Image may contain: 14 people, people standing and outdoor

15 Februari - Susuran dari kebakaran yang berlaku dan memusnahkan asrama puteri Sekolah Menengan Agama Maran baru-baru ini, YAB DSDR Menteri Besar Pahang berkesempatan menziarah mangsa yang terlibat dan menyampaikan sumbangan.

Sumbangan berupa wang tunai sebanyak RM1,000.00 setiap seorang adalah melalui Yayasan Pahang yang mana beliau sendiri adalah Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Pahang.

Sumbangan berkenaan telah disampaikan pagi tadi (semalam) dalam satu Program Lawatan Kerja YAB Menteri Besar Pahang ke Maran. YAB Menteri Besar Pahang melahirkan rasa simpati atas kejadian yang telah meranapkan keseluruhan asrama perempuan di sekolah berkenaan.

Bantuan RM1,000.00 kepada seramai 73 orang pelajar sekolah berkenaan yang terdiri dari 27 pelajar tingkatan 1, 20 pelajar tingkatan 2, 11 pelajar tingkatan 3, 10 pelajar tingkatan 4 dan 5 pelajar tingkatan 5 diberikan secara 'One Off'.

YAB Menteri Besar juga mengumumkan sebuah bangunan asrama baharu akan di bina dengan anggaran kos RM 4.5 juta dan dijangka siap dalam tempoh 2 tahun.


0 comments:

share2