Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, February 10, 2017

[KUANTAN] TS SHAHRIR SAMAD: 101 HARI PULIHKAN PENTADBIRAN FELDA



Pengerusi Felda Tan Sri Shahrir Samad berkata pentadbiran Felda dijangka dapat beroperasi seperti asal penubuhannya dalam jangkamasa kurang daripada 101 hari.

“Saya rasa nampak macam ada sedikit nak diperbetulkan dan ada sedikit nak letakkan kepada keadaan asal. Tapi tak akan ambil masa yang lama. Yang terdekat ini pun juga proses itu dan semangat itu akan datang balik. Yang penting semangat untuk bekerja dan berfungsi sebagai sebuah agensi yang bertanggung jawab kepada kebun peneroka dan hasil kebun mereka.”

“Saya nampak dediskasi di kalangan pegawai dan pengurusan Felda sudah kembali dan proses pemulihan  tak ambil masa lama.” Kata beliau.

Setelah cukup sebulan menerima perlantikan sebagai Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir berkata 101 hari adalah tempoh yang diberikan beliau untuk memulihkan Felda seperti sediakala, tetapi beliau yakin ia dapat dilaksanakan dalam tempoh yang lebih cepat memandangkan Felda sudah ada sistem pentadbiran yang baik dan pegawai-pegawainya sudah berpengalaman dalam pengurusannya.

Tan Sri Shahrir bercakap dengan PahangKu Media ketika lawatan beliau ke kawasan-kawasan Rancangan Felda di Pahang.

Menurut Tan Sri Shahrir lagi, beliau membantu untuk memulihkan semangat dan kerja Warga Felda sebaik mungkin supaya pemerhatian mereka boleh ditumpukan semula kepada persoalan peneroka kebun dan keperluan-keperluan peneroka.


          

0 comments:

share2