Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, July 30, 2016

PRN: GERAKAN SEPAKAT LETAK 13 CALON


Datuk Mah Siew Keong


Dungun - Parti Gerakan Rakyat Malaysia (PGRM) Pulau Pinang telah mengemukakan senarai nama 13 calon untuk bertanding sekiranya pilihan raya mengejut diadakan di Pulau Pinang.

Presiden parti, Datuk Seri Mah Siew Keong berkata, 90 peratus daripada senarai calon tersebut telah mendapat persetujuan dari Gerakan pusat.

Katanya berikutan persetujuan secara bersama itu (pencalonan) ia sekaligus menafikan khabar angin kononnya berlaku perselisihan pendapat antara PGRM pusat dan negeri.

"Secara peribadi saya menyifatkan pihak yang menimbulkan isu kononnya Gerakan pusat dan Gerakan negeri tidak sehaluan dalam menentukan senarai calon adalah batu api yang mahu memecah belahkan kesatuan kami," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan PGRM negeri Terengganu kali ke-35 di Dewan Utama Majlis Perbandaran Dungun di sini hari ini.Ketika ditanya mengenai peluang parti itu memenangi kerusi yang dipertaruhkan, beliau berkata pihaknya tetap berfikiran positif dan berharap keputusan akan bertambah baik berbanding pilihan raya umum ke-13 pada 2013.

"Keyakinan ini berdasarkan kehendak rakyat Pulau Pinang yang mahukan wakil dari PGRM untuk membela nasib mereka terutama dalam persidangan Dewan Undangan Negeri.

"Banyak isu di Pulau Pinang ketika ini, namun suara kita tidak mahu didengari DAP kononnya kita tidak mempunyai wakil dalam dewan undangan negeri, jadi inilah peluang untuk rakyat memilih wakil dari parti Gerakan untuk membela nasib mereka di Pulau Pinang," kata beliau.


0 comments:

share2