Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, May 2, 2016

#PRNSARAWAK: PEMBINAAN JAMBATAN KONKRIT LEGAKAN PENDUDUK KG SINJAN




Kuching: Pembinaan Jambatan konkrit bagi menggantikan jambatan keluli memang telah lama diimpikan oleh penduduk kampung Sinjan, diharap dengan adanya pembinaan jambatan baru itu nanti akan memberi kelegaan kepada penduduk setempat, kata Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof.

Menurutnya, penduduk Kampung Sinjan akan menikmati kemudahan perjalanan yang lebih baik dengan adanya jambatan baru yang menghubungkan kampung Sinjan dengan kampung berdekatan.

Fadillah yang juga Ahli Parlimen P.192 Petra Jaya berkata demikian ketika merasmikan majlis Pecah Tanah Pembinaan Jambatan Kampung Sinjan di sini pagi semalam.

Beliau memberitahu, setiap pembangunan di kawasan-kawasan tertentu akan mengambil masa untuk dilaksana.

“Sesetengahnya projek pembangunan memerlukan masa yang panjang untuk dilaksanakan, dan ada pula yang boleh dibuat dengan kadar segera.

“Namun kerajaan Barisan Nasional (BN) akan sentiasa membuat perancangan untuk memastikan rakyat mengecapi pembangunan,” katanya.

Justeru beliau menyeru penduduk kampung Sinjan agar terus memberi sokongan kepada Barisan Nasional untuk memastikan rancangan projek-projek pembangunan dapat diteruskan.

“Berilah sokongan kepada calon Barisan Nasional bagi N.6 Tupong Fazruddin untuk meneruskan perancangan dan khidmat yang pernah ditawarkan mantan ADUN N.6 Tupong Datuk Hj Daud Abdul Rahman kepada rakyat Tupong.

“Fazzrudin adalah ‘team Adenan’, berilah peluang kepadanya untuk mendapat kemenangan yang besar, agar kita dapat mengecapi lebih banyak pembangunan dan kecemerlangan,” katanya.

Hadir sama mantan Ahli Dewan Undangan Negeri N.6 Tupong Datuk Hj Daud Abdul Rahman, Calon BN N.6 Tupong Fazzrudin Abdul Rahman dan pemimpin masyarakat setempat.


0 comments:

share2