Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, August 4, 2015

[TEMERLOH] CAMPAK MAYAT DARI ATAS JAMBATAN


Campak mayat dari atas jambatan


Mayat seorang lelaki dipercayai mangsa bunuh ditemui berhampiran Sungai Senut di Kilometer 96.3 Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) menghala ke Kuala Lumpur berhampiran Lanchang, petang kelmarin.

Mayat lelaki berketurunan India berusia lingkungan 30 an itu dipercayai anggota kongsi gelap ditemui penduduk kampung berhampiran kira-kira jam 3 petang.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Pahang, Datuk Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, mangsa dipercayai mati tiga hari lalu berdasarkan keadaan mayat yang telah reput dan berkemungkinan dibunuh di tempat lain sebelum dibuang di kawasan tersebut. 

“Tiada pengenalan diri ditemui pada mayat tersebut yang masih lengkap berpakaian baju hujan lengan panjang warna merah dan hitam dan berseluar gelap paras lutut.

“Berdasarkan siasatan awal, mayat dipercayai dibuang dari atas jambatan LPT dan pemeriksaan pada badan mangsa mendapati terdapat kesan lebam sepanjang enam inci di rusuk kiri mangsa.

“Si mati mempunyai ketinggian 169 sentimeter berusia lingkungan 30-an dan mempunyai tatu ‘Danesh’ di lengan kiri,” katanya dalam satu kenyataan media.

Beliau berkata, turut sama ditemui tatu berbentuk ikan koi merah hitam di bahu kiri, dan tatu berbentuk matahari dengan angka lapan di dada.

Menurutnya, juga ada tatu huruf ‘PSO” di bahagian dada kiri dan tatu berbentuk kepala naga di bahagian belakang tangan kanan.

“Bedah siasat yang dijalankan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) mengesahkan si mati dihentak dengan kuat senjata tumpul di kepala,” katanya.

Menurutnya, orang ramai atau ahli keluarga yang ada kehilangan ahli keluarga boleh menghubungi balai polis Temerloh di talian 09-271622 atau pegawai penyiasat Deputi Superintendan Mohd Nashyim Bahrum atau menghubungi balai polis berhampiran.

0 comments:

share2