Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, January 25, 2015

SELEPAS PERTAHAN PENGUSAHA STESEN MINYAK, RAFIZI KINI PERTAHAN PEMBORONG PULA.. RAKYAT BAGAIMANA?

10885135_592344904200321_3871044024122476589_n



SETELAH falsafah ekonomi terulungnya iaitu “minyak murah, harga barang ikut murah”, tak menjadi, kredebilitinya Rafizi untuk bercakap tentang hal kewangan dan ekonomi secara automatiknya sudah hancur.

Tapi tak sangka skill sebagai ahli politik pun ikut hancur sekali.

Buktinya, bila takde hujah nak jawab soalan bertalu-talu kenapa harga barang tak turun walaupun minyak dah turun, Rafizi pilih cara bodoh untuk pertahankan diri dengan bela pengusaha stesen minyak. Sekarang Rafizi tunjuk bodoh sekali lagi, pertahankan pemborong cina pulak.

Kononnya kritikan terhadap pemborong cina tidak adil, perkauman dan sebagainya. Siapa yang jadikan isu ini perkauman, engkaulah.

Rakyat duk tunggu bila Rafizi nak pertahan majoriti rakyat. Tak tahulah kalau 90% orang yang undi Rafizi ke Parlimen adalah pemborong cina dan tauke stesen minyak sehingga bila harga barang tak turun setelah minyak turun, Rafizi pilih untuk pertahan golongan ni berbanding majoriti rakyat.

Jadi yang rakyat-rakyat selama hari ini hanyalah sketsa Rafizi semata-mata. Tidak sama sekali Rafizi pedulikan rakyat, dia hanya pedulikan Anwar, PKR dan cita-cita nak rampas Putrajaya. Rakyat pada Rafizi hanyalah kegunaan untuk dapat jawatan dan kuasa, habis madu, sepah dibuanglah.

Sebab itu bila isu pokok tak terjawab, dia kalih ke lain, semuanya bodoh-bodoh belaka. Hairannya tu, pandai pulak kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tak selesai masalah pokok. Yang dia tanya lain jawab lain, selesai masalah pokok.

Bengong.

Inilah jadinya bila naikkan orang macam roket dalam parti bukan sebab kelayakan tapi sebab lain. Rafizi mungkin ada ijazah dan apa kelayakan yang lain tapi percayalah dia bukan ditahap hari ini dalam PKR sebab itu (kelayakan) tapi sebab punggung

Yang jadi mangsa ialah rakyat, kena tipu hidup-hidup tak habis-habis dek Anwar, melalui penipu-penipu macam Rafizi dan yang setaraf dengannya.




0 comments:

share2