Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, December 30, 2014

JERANTUT : DIMANA WAKIL RAKYAT KITA ? (BHG 5 )





Jerantut juga adalah antara daerah yang terburuk akibat bencana banjir kali ini. Mujur dalam pilihanraya lalu pengundi Jerantut yang bijak telah memilih calon-calon dari Barisan Nasional sebagai wakil rakyat mereka, maka mudahlah kali ini ketika mereka diancam banjir wakil-wakil rakyat datang membantu dengan penuh bertanggungjawab.

Hj Ahmad Nazlan selaku Ahli Parlimen merangkap Ketua UMNO Bahagian Jerantut ibarat perancang utama kepada semua misi bantuan banjir diperingkat daerah. Beliau adalah komender dan juga pilot kepada segala aktiviti berkaitan.

Diperingkat Dun, semua wakil rakyat adalah yang sudah luas berpengalaman menghadapi situasi seperti ini, justeru segalanya dapat dilaksanakan dengan lancar dan berkesan.

Dun Pulau Tawar diwakili oleh TB Dr Ahmad Shukri yang sudah otai sebagai wakil rakyat selama 4 penggal. Demikian juga dengan Dun Damak dimana Dato' Lau Lee yang juga sudah sangat lama sebagai wakil rakyat disitu.

Dun Tahan tetap mantap diwakili oleh Dato' Wan Amizan, tokoh muda yang berusah gigih untuk memajukan kampung dan seluruh daerah dengan berbagai perancangan terutama melibatkan ekonomi.

Memang, didalam suasana bencana banjir seperti ini, pihak pembangkang tidak kelihatan langsung kelibat mereka dan bahkan pembangkang kelihatan tidak diperlukan sama sekali didalam Parlimen Jerantut, sekurang-kurangnya untuk selama 2 penggal lagi.






















0 comments:

share2