Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, September 2, 2014

KUANTAN: JUMPA MAYAT DALAM SEMAK


Anggota polis mengangkat mayat mangsa untuk dibawa ke HTAA.

Kuantan - Mayat seorang lelaki ditemui terbaring dalam kawasan semak di Kilometer 21 Jalan Pintasan Kuantan – Gebeng berhampiran Balai Polis Gebeng di sini, semalam.

Mayat lelaki dipercayai sebagai Che Badrol Hafiz Che Hamzah, 21, beralamat di RRM Permatang Badak di sini ditemui kira-kira jam 8 pagi oleh seorang lelaki Orang Asli yang kebetulan memasuki kawasan hutan tersebut bersama dua rakannya untuk memikat burung.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata, mayat mangsa ditemui dalam keadaan terbaring di dalam semak bagaimana pun siasatan awal mendapati tiada kesan darah atau kecederaan ditemui.

Menurutnya, siasatan polis di lokasi penemuan mayat itu juga mendapati tiada kesan pergelutan ditemui.

“Mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematiannya.

“Hasil laporan awal bedah siasat mendapati ada seperti kesan tekanan pada bahagian leher mayat mangsa bagaimanapun pihak hospital memerlukan sedikit masa untuk melakukan beberapa pemeriksaan termasuk ujian darah sebelum menentukan punca sebenar kematian lelaki tersebut. 

“Polis menunggu keputusan penuh bedah siasat untuk mengenal pasti punca kematian lelaki itu sama ada melibatkan unsur jenayah atau mati mengejut,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

0 comments:

share2