Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, July 21, 2014

PEKAN : ECER CERIAKAN PERSIAPAN RAYA

Zulkifli (duduk, kiri) menyampaikan sumbangan kepada penduduk pada Majlis Berbuka Puasa Dan Sumbangan Aidilfitri 2014 anjuran Pengurusan Projek Agropolitan (ECER) Batu 8 Lepar.


PEKAN – Seramai 100 orang peserta Taman Agropolitan Pekan di Batu 8, Lepar di sini menerima sumbangan duit raya berjumlah RM200 setiap keluarga sebagai persediaan untuk sambutan Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi.

Pengurus Besar Sosial Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC), Zulkifli Yaakob berkata, bantuan tersebut adalah daripada pihaknya untuk meringankan beban peserta bagi membeli barang keperluan untuk sambutan perayaan tersebut.

Menurutnya, ECERDC terus memberi perhatian terhadap kebajikan peserta projek terutamanya keperluan hidup selain penyediaan kehidupan asas seperti rumah dan pekerjaan yang menjadi punca pendapatan mereka.

“Pemantauan sentiasa dilakukan bagi memastikan mereka dapat menjalani kehidupan yang selesa dan nasib generasi seterusnya terbela melalui tumpuan utama terhadap aspek pendidikan anak-anak peserta.

“Diharap dengan adanya sedikit sumbangan ini dapat menambahkan kemeriahan sambutan hari raya nanti di samping membantu meringankan kos perbelanjaan,” katanya ketika majlis berbuka puasa dan sumbangan Hari Raya Aidilfitri di Taman Agropolitan tersebut di sini.

Beliau turut berharap agar sumbangan duit raya yang diperoleh itu dimanfaatkan sebaik mungkin dan jika ada baki selebihnya boleh disimpan untuk pendidikan anak-anak.

Pada majlis tersebut seramai 100 keluarga peserta taman ini turut berbuka puasa beramai-ramai sambil bersila di kawasan tempat letak kenderaan Surau Al-Imtiaz.

Zulkifli berkata, acara berbuka puasa yang agak unik ini memberi ruang kepada setiap individu yang hadir bersama-sama merasai kesamarataan bak pepatah ‘berdiri sama tinggi, duduk sama rendah’.

“Berbuka puasa di kawasan tempat letak kenderaan ini pertama kali diadakan berjaya mengeratkan silaturahim,” katanya.





0 comments:

share2