Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, February 22, 2013

PAS HANYA LAYAK JADI PEMBANGKANG




1. PRU13 semakin hampir. Banyak gerak-gerak kerja pilihanraya sudah dijalankan sejak lama dulu oleh semua parti politik samaada Barisan Nasional dan Pakatan Pembangkang kearah meraih sokongan pengundi.

2. Dari laporan dan risikan berbagai pihak, banyak perubahan yang akan berlaku selepas PRU13 nanti, termasuk kerajaan negeri Kelantan yang khabarnya sedang tenat dan diramalkan akan tumbang nanti. Beberapa isu yang melibatkan tidak puas hati rakyat telah mempengaruhi perubahan dan sokongan pengundi.  Isu tanah Ladang Rakyat serta rampasan tanah rakyat memberikan impak yang besar.

3. Parti Pas yang memerintah kerajaan Kelantan memang telah gagal memberikan kesejahteraan kepada rakyatnya selama ini. Setelah lebih 20 tahun memerintah, tiada apa yang mampu dilakukan mempertingkatkan ekonomi negeri seterusnya mengakibatkan rakyat menderita. Isu kegagalan kerajaan negeri membekalan air bersih juga mendatangkan kesan yang besar kepada pentadbiran Pas Kelantan.

4. Pas dilihat sebagai hanya pandai bercakap namun tidak pandai dan tidak mampu memberi perubahan. Mereka hanya layak berperanan sebagai parti pembangkang dalam kerajaan dengan menyalahkan setiap yang kerajaan lakukan namun apabila diberikan peluang mereka gagal melaksanakannya. 

5. Memang wajarlah rakyat Kelantan memberikan semula peluang kepada Barisan Nasional untuk mentadbir negeri bagi memajukan dan mempertingkatkan ekonomi negeri dan rakyatnya. Syabas kepada anak-anak Kelantan diperantauan yang dilihat memacu kepada perubahan dan menukar pentadbiran kerajaan negeri dalam PRU13 kelak.


0 comments:

share2