Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, October 20, 2012

PR Mempergunakan Orang Asli Demi Kepentingan Politik



Ketika masyarakat orang Asli berhimpun di Wisma Sri Pahang Rabu lalu, kelibat tiga orang peserta Himpunan Hijau Lynas turut kelihatan mundar mandir di perkarangan Wisma.

Selain itu, Timbalan Pengerusi PKR Negeri, Ahmad Nizam Hamid juga mengakui bahawa dia turut berada di Wisma pada hari yang sama.

Soalnya sekarang, ke mana mereka menghilang sewaktu MB Pahang berjumpa dengan masyarakat Orang Asli ini di Kantin Wisma? Meh baca apa yang berlaku pada mereka:
Dalam pada mengamati-amati tindak-tanduk mereka sementara menunggu kehadiran Menteri Besar, ternampak dua-tiga kerat orang berbaju-T lambang Himpunan Hijau 2.0 berlegar mundar-mandir dalam kalangan Orang Asli ini.

Apakah niat mereka turut berada di situ jika tidak kerana hendak ‘menangguk di air yang keruh’?    
Selain mereka yang dua-tiga kerat ini ialah dua (2) orang – lelaki dan wanita yang dalam ‘suit’ hitam mempunyai tanda Pemerhati daripada Jawatankuasa Peguam Negeri, serta wartawan-wartawan dari akhbar-akhbar The Star, Sin Chew Daily, Nanyang dan Sinar Harian, yang turut bersama.  

Pada satu ketika, kelihatan seorang daripada dua-tiga kerat berbaju-T Himpunan Hijau 2.0 tersebut, seolah-olah cuba ‘dictate’ (mempengaruhi) seorang daripada wartawan berkenaan dengan membawa wartawan tersebut untuk bertemu seseorang dalam kalangan Orang Asli tersebut.

Bagaimanapun, sebaik-baik Dato’ Sri DiRaja Adnan tiba pada kira-kira 11 pagi, kelibat dua-tiga kerat orang berbaju-T lambang Himpunan Hijau 2.0 tersebut sudah tidak kelihatan lagi, begitulah juga dengan dua orang yang dikatakan mewakili Jawatankuasa Peguam Negeri tadi. - sumber
Nah!!! Korang fikir la sendiri. Kalau betul mereka ni nak bantu memperjuangkan Hak rakyat, kenapa pulak masa MB Pahang sampai diorang melarikan diri?

Kalau betul diorang nak bantu, sepatutnya diorang tunggu dan turut bersama - sama mereka untuk berbincang mengenai Memorandum tersebut bukannya cabut lari.

Jelas puak - puak Pakatan Pembangkang ni hanya mahu mempergunakan masyarakat Orang Asli ni demi kepentingan Politik mereka sahaja. Diorang bukannya nak membantu sangat pun.

Setakat nak menangguk di air keruh dan menjadikan masyarakat Orang Asli ni sebagai boneka mereka. Itu sahaja yang penting bagi mereka.

Tindakan ini jelas menghina masyarakat Orang Asli secara terang - terangan dan mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan. Orang macam ni ke yang nak diangkat jadi pemimpin dimasa akan datang? Alamat jahanam la Negara jawabnya!!!

0 comments:

share2