Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, October 22, 2012

MCA Sedia Berhadapan DAP


MCA akan ‘berperang’ habis-habisan melawan pakatan pembangkang untuk memastikan kemenangan besar Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), kata Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek.

Tegas beliau, partinya sudah bersedia untuk menghadapi perang pilihan raya bagi mempertahankan kerajaan BN yang selama ini terbukti berjaya mengekalkan keamanan, kestabilan dan keharmonian kaum di negara ini.

“Kita sudah berada dalam persimpangan politik ‘bertindak atau mati pertempuran’. Oleh sebab itu kita mesti memegang aspirasi slogan MCA iaitu ‘Berperang Dengan Penuh Keberanian’.

“Lebih-lebih lagi, MCA sudah bertempur dengan DAP sebanyak 10 kali dalam 10 pilihan raya umum lepas dan rekod menunjukkan MCA seri sekali, ditewaskan dua kali dan berjaya mengalahkan DAP sebanyak tujuh kali," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar dalam Perhimpunan Agung MCA Ke-59.

Perhimpunan yang turut dihadiri Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, barisan kepemimpinan MCA lain serta pemimpin-pemimpin parti komponen BN tersebut dirasmikan Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Soi Lek, MCA menyokong penuh kepemimpinan Najib untuk berdepan pakatan pembangkang pada PRU-13 dan bersama-sama menjamin kemenangan majoriti besar BN.

“Tema utama MCA adalah ‘Kestabilan Diutamakan dan Huru-Hara Diketepikan’ dan kita hendak pemimpin yang kita kenal, percayai dan telah diuji," katanya.

Tambah beliau, MCA juga tidak mempunyai ruang atau masa untuk membenarkan anasir-anasir sabotaj mengambil tempat di dalam parti.

“Jawatankuasa Pusat parti telah memutuskan sesiapa sahaja didapati bertindak mensabotaj parti ketika pilihan raya umum nanti akan berhadapan dengan tindakan dipecat," katanya.

0 comments:

share2