Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, October 31, 2012

NIK AZIZ PERGUNAKAN ISLAM UNTUK POLITIK





1. Sejak dulu lagi diperkatakan bahawa Nik Aziz jadikan agama sebagai laluan untuk mendapat kekuasaan dalam politiknya. Justeru tidak hairanlah jika pengikut parti Pas yang selama ini dicanangkan sebagai parti Islam menjadi jumud dan taksub terhadap Nik Aziz dan parti Pas itu sendiri.

2. Malangnya pengikut Pas bukann semuanya boleh berfikir secara rasional sehingga mereka percaya bahawa Pas adalah Islam dan Islam itu adalah Pas sedangkan hakikatnya Pas itu hanyalah sebuah parti Politik dan Islam adalah agama Allah yang sudah ujud sebelum Pas ujud bahkan di negara-negara Arab sekalipun tidak ada parti Pas sama sekali.

3. Jika Pas itu adalah Islam apakah bermakna negara-negara Arab yang tidak sebuah parti yang bernama Pas juga tidak Islam? Namun demikianlah dangkalnya pemikiran para pengikut Pas yang taksub itu.

4. Terkini dalam satu wawancara Nik Aziz menyatakan bahawa 'Membangun Bersama Islam' itu hanyalah satu slogan dan slogan boleh berubah-ubah pada bila-bila masa. Apakah pengikut Pas sedar bahawa Pas sudah beransur-ansur meninggalkan perjuangan Islam yang mereka sendiri canangkan sebelum ini bagi membolehkan mereka berkerjasama bersama PKR dan DAP,

5. Tidak hairanlah jika 'Hudud' juga adalah satu dari slogan Pas yang terpaksa mereka korbankan demi perpaduan Pas dengan DAP sebuah parti politik yang nyata sosialis bahkan menyokong kuasa gerakan komunis suatu ketika dahulu.

6. Sebenarnya Pas tidak lebih adalah sebuah parti yang memecahbelahkan perpaduan bangsa Melayu dan meletakkan agama Islam ketahap yang amat rendah dengan mengadaikannya demi perpaduan dalam Pakatan Pembangkang. Pas tidak lebih hanyalah 'anjing' kepada DAP dalam Pakatan Pembangkang.

7. Bahkan Nik Aziz sendiri adalah seorang tokoh politik yang memungkiri janjinya untuk bersara jika Tun Dr. Mahathir bersara sepertimana yang diucapkannya sendiri. Apakah 'gamaknya' hukum bagi seseorang yang mendustai janjinya?

0 comments:

share2