Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, July 15, 2012

@SukanMsiaXVPhg : Wilayah Rampas Emas Acara Gimrama

JUARA bertahan, Selangor terpaksa berputih mata apabila terlepas pingat emas dalam acara gimrama berpasukan pada Sukma ke-15 di Gimnasium Sukpa, Bandar Indera Mahkota, Kuantan semalam.
Dibarisi gimnas-gimnas muda iaitu Tai Qing Tong, Fatin Zakirah Jalany, N. Sivaneswary dan Dina Christina Kamarul Baharin, pasukan Wilayah Persekutuan (W.P) berjaya mengutip 236.914 mata untuk mengatasi Selangor yang terpaksa berpuas hati dengan pingat perak (226.131 mata).
Pingat gangsa pula milik tuan rumah, Pahang yang mengatasi Terengganu dengan hanya kelebihan 0.207 mata.
Untuk rekod, Selangor merupakan juara bertahan acara berpasukan sebaik mengecewakan W.P pada Sukma edisi dua tahun lepas di Melaka.
Pengurus W.P, Lo Joo Sim mengakui berpuas hati dengan persembahan yang dipamerkan oleh anak-anak buahnya 'membalas dendam' biarpun baru pertama kali beraksi pada temasya kali ini.
Joo Sim turut memberikan amaran bahawa anak-anak buahnya berhasrat membolot semua lima lagi baki emas yang dipertandingkan dalam acara gimrama pada temasya kali ini.
"Dua tahun lalu, kami sekadar meraih pingat perak dan emas menjadi milik Selangor. Tetapi kali ini walaupun membariskan semua muka baru, kami berjaya merampas emas dalam acara berpasukan.
"Kemenangan ini memberikan keyakinan buat kami untuk beraksi lebih baik pada acara individu keseluruhan selepas ini," katanya.

0 comments:

share2