Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, July 9, 2012

@SukanMsiaXVPhg : Pahang Rangkul Emas Acara Menembak


KUANTAN - Lebih banyak pertandingan telah berlansung hari ini yang dapat disaksikan dibeberapa venue sekitar Kuantan.

Diantaranya ialah pertandingan menembak yang bertempat di Lapang Sasar Sukan Malaysia Pahang dimana Pahang berjaya merangkul pingat Emas bagi acara 10m Air Riffle Lelaki (Individu).



Mohd Nurrahimin yang mewakili Pahang berjaya menewaskan Mohamad Lufti dari Negeri Sembilan yang memperolehi pingat Perak manakala Mohd Zubair dari Wilayah Persekutuan memperolehi Gangsa.

Namun Pahang hanya mampu mengutip pingat Perak bagi acara 10 Air Riffle Lelaki Berpasukan apabila tewas kepada Wilayah Persekutuan sementara Terengganu mendapat pingat Gangsa.

Acara Air Riffle 50m Wanita (3 Position Individu) juga turut dimenangi oleh Pahang yang diwakili oleh Aina Zahiran manakala Perak disandang oleh Nurul Izzatie dari Selangor dan Nur Syahirah juga dari Selangor mendapat Gangsa.

Dalam acara Berpasukan bagi kategori yang sama, juga menyaksikan Pahang merangkul Emas manakala Terengganu hanya mampu mengutip pingat Perak dan Negeri Sembilan Gangsa.


Bagi acara Sepak Takraw Wanita yang sedang berlansung kini, Pasukan Pulau Pinang berjaya melangkah ke peringkat akhir setelah menumpaskan Sabah 3-0 bagi kategori Regu 2 Wanita.

Mereka yang bertemu dengan pasukan Terengganu hanya mampu memiliki pingat Perak apabila mereka tewas 3-1.


Manakala acara Regu 3 Wanita Sepak Takraw juga menyaksikan Pulau Pinang melangkah ke acara akhir menentang Perak. Namun mereka masih gagal untuk meraih emas setelah tewas kepada Perak 2-3.

0 comments:

share2