Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, March 9, 2012

HIMPUNAN HIJAU DI SELANGOR BILA?

Hj Hadi kata; Rojork kepada pakar Pas, tetapi pakar Pas juga berkata Lynas selamat
jadi sahlah Fauziah penipu


Fauziah tidak mampu melakukan apa-apa sebagai Ahli Parlimen Kuantan. Beliau gagal menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang Ahli Parlimen. Namun cita-cita dan harapannya untuk terus jadi Ahli Parlimen tetap ada dalam hatinya. Anwar Ibrahim sentiasa memberikan sokongan dari 'belakang' membantu cita-cita Fauziah itu mentelah pula cita-cita Fauziah itu akan membantu cita-citanya untuk jadi Perdana Menteri.

Lebih banyak Kerusi Parlimen dapat dipertahankan dan dapat dirampas dari BN maka peluangnya untuk ke Putrajaya dan jadi Perdana Menteri adalah lebih besar. Justeru itu Anwar sentiasa akan membantu dalam mencapai cita-cita mereka dalam membina jalan ke Putrajaya.

Pas juga ikut serta walaupun mereka sedar bahawa Anwar melakukan banyak keburukan. Mereka sangat sedar dan mengesahkan bahawa memang Anwar bersalah dalam kes liwat dan memang sah juga beliaulah didalam video klip bersama pelacur Cina itu, namun demi mendapatkan kuasa mereka sanggup menggadaikan perjuangan mereka sendiri.

Ini sungguh jelas apabila mereka sanggup menguggurkan slogan membangunkan negara Islam dan menggantikannya kepada negara kebajikan. Pas tidak dapat menentang dan tidak berani DAP. Bahkan sebenarnya DAP lah pemimpin kepada gabungan pakatan pembangkang ini dan bukannya PKR seperti yang digembar-gemburkan. Cuma DAP lebih bijak memainkan peranannya, sebagaimana kura-kura yang hanya mengeluarkan kepalanya apabila perlu selebihnya kepalanya akan disembunyikan didalam cengkerannya.

Negeri Pahang merupakan sasaran pembangkang kerana mereka menganggap Pahang adalah negeri dimana UMNO lemah serta cuba melemahkan DS Najib di negerinya sendiri. Tetapi mereka lupa bahawa UMNO Pahang berbeza sama sekali dengan  UMNO di negeri-negeri lain. UMNO Pahang bagai ular yang menyusur akar yang bisanya tidak akan hilang. UMNO Pahang masih tetap kuat dan bersatu cuma segalanya tidak ditunjukkan. Apabila diperlukan sudah pasti UMNO Pahang akan bangkit dan mempamirkan kekuatan sebenar.

Amaran UMNO Pahang kepada Fauziah dan Anwar Ibrahim; jangan harap Fauziah akan dapat kekal lagi sebagai Ahli Parlimen Kuantan buat kali ke-2. Undi kepada PKR dalam PRU12 lalu hanyalah undi protes kepada BN, namun kini rakyat sedar bahawa pembangkang tidak dapat lakukan apa-apa selain dari membangkang dan anjurkan demo disana-sini yang hanya membuang masa dan merugikan rakyat.

Pengundi Kuantan dan seluruh pegundi Pahang sudah bersatu hati bahawa tidak ada lagi undi untuk diberikan kepada Fauziah, PKR, Pas dan DAP. Rakyat Pahang sedar bahawa kerajaan yang ada harus dikekalkan dan suasana politik harus sentiasa stabil supaya pemimpin akan dapat terus memberikan khidmatnya dengan tenang tanpa gangguan.

Penguni Kuantan juga sedar bahawa untuk membangunkan Kuantan Ahli Parlimennya haruslah dari orang Kuantan sendiri kerana mereka lebih tahu apa yang rakyat kehendaki. Dato' Rosni, Ketua Wanita UMNO Pahang tentu sudah bersiap sedia dan berani untuk berhadapan dengan Fauziah di gelanggang Parlimen Kuantan. Dato' Rosni yang nampak kuat diluar sudah semestinaya kuat juga untuk berhadapan dengan Fauziah. Sebagai Ketua Wanita yang berpengaruh sudah tentu Dato' Rosni akan diberikan bantuan oleh seluruh wanita UMNO Pahang kelak.

Fauziah diharapkan agar dapat berkata benar kepada pengundi Kuantan bahawa projek Lynas adalah selamat. Jika tidak kenapa Himpunan Hijau juga tidak diadakan di Selangor kerana di Selangor juga ada kilang memproses bahan rare earth? Kenapa hanya sasarkan Pahang jikalau bukannya kerana isu Politik? Kenapa Pas parti Islam yang sudah hilang ke islamannya tidak bersuara?

Baca pautan dibawah mengenai kilang-kilang rare earth di Selangor supaya mata dan  minda kita lebih terbuka. Jika rare earth tidak selamat, bilakan Himpunan Hijau akan pula diadakan di Selangor?


0 comments:

share2